نقدی بر نام گذاری عناوین موسیقیِ «دستگاهی» و «نواحی» ایران
مصطفی حاتمی‌زاده در این یادداشت به مسئله نام‌گذاری «موسیقی دستگاهی» و «موسیقی نواحیِ» اتنیک‌ها در ایران می پردازد. به زعم او ارزش‌گذاریِ این دو نوع موسیقی از طریق نام‌گذاری‌های متفاوت ریشه در مناسبات قدرت سیاسی و اجتماعی، از جمله تهییج احساسات ملی‌گرایانه، طی صد سال اخیر دارد.

← برای متن کامل، اینجا کلیک‌کنید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.