سد معبر واحدهای صنفی ملایر ساماندهی شد
شهردار ملایر به اقدامات مشترک شهرداری، اداره اماکن عمومی و اتاق اصناف برای ساماندهی سد معبر اشاره کرد و گفت: چهارمین مرحله از بازدید مشترک از وضعیت صنوف مستقر در هسته مرکزی شهر انجام گرفت.

حسین بابایی در گفت و گو با ایسنا، افزود: با توجه به دستور اکید دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ملایر درباره رعایت حقوق عامه از سوی مغازه داران، در این سلسله از بازدیدها به تعدادی از کسبه مستقر در خیابان های خیام و شهید طلوعی و مغازه های پیرامون پارک چمران و ابتدای خیابان شهید رجایی در زمینه رفع سد معبر و رعایت حقوق عابرین تذکر لسانی و کتبی داده شد.

وی با تقدیر از اقدام موثر و مفید مدیریت نظارت بر اماکن عمومی و رؤسای اتحادیه های مختلف در زمینه مشارکت در رفع سد معبر واحدهای صنفی، اظهارکرد: در این بازدیدها از برخی از کسبه تعهد گرفته شد تا از قراردادن اقلام مورد فروش در پیاده روها خودداری کنند.

بابایی تصریح کرد: در صورت عدم تمکین متصدیان از دستورهای صادره و اشغال پیاده روها توسط مغازه داران، موضوع پس از صدور اخطاریه و دادن مهلت لازم منجر به تعطیلی موقت واحد صنفی مورد نظر می شود.

شهردار ملایر در مورد ساماندهی دستفروشان نیز گفت: با توجه به اینکه اغلب قریب به اتفاق واحدهای صنفی با شهرداری و اداره نظارت بر اماکن عمومی همکاری لازم را به عمل آورده و پیاده روها را آزاد کرده اند، کلیه دستفروشان باید در طول روز به داخل گاراژ خیابان شهید وفایی نرسیده به میدان عارف منتقل شوند و در ساعات میانی روز و شب ها طبق ساعات اعلام شده از سوی شهرداری صرفاً در طول پیاده روهای خیابان خیام و دور پارک چمران با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا اقدام به فروشندگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته هرگونه فروشندگی اعم از دستفروشی، بساط گستری و مغازه داری از حیث زمان، مکان و اقلام مورد فروش باید با رعایت مفاد دستورالعمل های صادره از سوی ستاد مقابله با کرونا و پروتکل های موجود صورت پذیرد و با هرگونه بی نظمی و عدم تمکین در این ارتباط برخورد قانونی به عمل می آید.

بابایی در بخش دیگری به اعمال محدودیت تردد خودروها برای ورود به ملایر و تردد در سطح شهر اشاره و اظهارکرد: با توجه به شدت گرفتن مجدد شیوع کروناویروس و دستورالعمل کشوری ستاد هماهنگی مقابله با کرونا در زمینه محدودیت های دو هفته ای، ورود خودروها با پلاک غیربومی به شهر ملایر ممنوع شد.

وی ادامه داد: به همین منظور شهرداری ملایر اقدام به بستن ورودی های شهر با داربست و موانع تردد کرده و از ورود خودروها با پلاک غیربومی ممانعت به عمل می آورد و از آنجا که ورود خودروهای غیربومی به داخل شهر ملایر اکیداً ممنوع است، در صورت مشاهده، توسط دوربین های نظارتی و عوامل انتظامی و پلیس راهور، متخلفان اعمال قانون می شوند.

شهردار ملایر در پایان یادآورشد: در همین راستا تردد خودروهای بومی در مدت زمان یاد شده، از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح برای شهروندان ملایری نیز ممنوع بوده و متخلفان توسط دوربین شناسایی و اعمال قانون می شوند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.