پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در هفتم فروردین
جزئیات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی/ اختصاص ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای کسب‌وکارهای آسیب دیده از کرونا/ بیانیه وزیر کشور مبنی بر الزام توجه به هشدارهای مراقبتی و رعایت نکات بهداشتی توسط عموم هموطنان/ تحریم مرد دیپلماسی و سلب آرامش از آرامکو و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

جزئیات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی/ مسافران سریعا به خانه‌های خود بازگردند

به گزارش ایسنا، تشریح جزییات طرح مقابله با زنجیره انتقال کرونا از سوی رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

حسین ذوالفقاری ضمن توضیح طرح "فاصله گذاری اجتماعی" گفت: براساس طرحی که امروز اعلام و اجرایی می‌شود، صرفا به افراد ساکن شهرها اجازه ورود داده می‌شود، یعنی سفر ممنوع است. کسانی که در سفر هستند باید سریعتر به خانه برگردند و کسانیکه در محل سکونت خود هستند سفر نروند، چون اجازه ورود به شهرها را ندارند.

۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کسب‌وکارهای آسیب دیده از کرونا قرار می‌گیرد

اظهارات رئیس جمهور در جلسه ستاد اقتصادی دولت به منظور بررسی آثار شیوع بیماری کرونا هم دومین خبر پربازدید امروز بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی اعلام کرد که دولت برای آن دسته از کسب و کارهایی که بر اثر شیوع بیماری کرونا آسیب دیده اند، مشروط بر اینکه کارگر و یا کارگران خود را در این دوره زمانی اخراج نکرده باشند، تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته است.

وی افزود: رقم تسهیلاتی که برای این منظور اختصاص یافته است، ۷۵ هزار میلیارد تومان است که با نرخ ترجیحی ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت دو ساله در اختیار مشمولان این طرح قرار می گیرد.

امیدواریم با همکاری مردم، جشن نیمه شعبان برای ما جشن پایان کرونا در کشور باشد

رئیس جمهور همچنین پس از پایان نشست ستاد اقتصادی دولت در جلسه ویدئوکنفرانسی با استانداران، روسای ستادهای مقابله با کرونا، اعضای کادر درمانی و حوزه بهداشت و درمان در استانهای قزوین، آذربایجان شرقی، البرز و یزد در جریان وضعیت کنونی این استان‌ها و اقدامات انجام شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و همچنین درمان مبتلایان به این ویروس قرار گرفت و ابراز امیدواری کرد که با همکاری مردم، جشن نیمه شعبان برای ما جشن پایان کرونا در کشور باشد.

بیانیه وزیر کشور مبنی بر الزام توجه به هشدارهای مراقبتی و رعایت نکات بهداشتی توسط عموم هموطنان

خبر بعدی، بیانیه وزیر کشور درباره توجه به هشدارهای مراقبتی و رعایت نکات بهداشتی توسط عموم هموطنان بود.

در این بیانیه آمده است: طبق دستور ریاست محترم جمهوری اسلامی مقرر گردید از امروز مقررات جدی تری نسبت به آن دسته از هموطنان که نسبت به تذکرات ایمنی بخش و بهداشتی توجه لازم ندارند و موجبات ناراحتی و تکدر سایر هموطنان و همچنین شیوع بیماری و کم اثر کردن زحمات طاقت فرسای مدافعان سلامت در بیمارستان ها و درمانگاهها را فراهم آورده اعمال گردد.

با تصمیمات قطره‌چکانی به جایی نمی‌رسیم/ کل کشور در حالت آماده‌باش قرار گیرد

یادداشت مسعود پزشکیان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام درباره نحوه تصمیم گیریها برای مقابله با ویروس کرونا هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان دراین رابطه بود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تصمیمات قطره‌چکانی و موقت به جایی نخواهیم رسید، خواستار برخورد محکم و قاطع در مقابله با کرونا و قرار دادن کل کشور در حالت آماده‌باش شد.

تشریح مصوبات جلسه اقتصادی ستاد مقابله با کرونا از زبان ربیعی

سخنگوی دولت در حساب کاربری خود در توییتر به تشریح مصوبات جلسه اقتصادی ستاد مقابله با ویروس کرونا پرداخت.

این خبر درمورد کرونا ویروس نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و دیگر اخبار پربازدید مرتبط با را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

جزئیات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با کرونا/ بامداد جمعه؛ آغاز اجرا

بحران کروناویروس، زمانِ گشایش در تحریم‌های ایران است

اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی تایلند به ایران برای مقابله با کرونا

بازدید رئیس مجلس از رزمایش دفاع بیولوژیک سپاه

***

دیگر "پشمی به کلاه" اروپا نیست/آمریکا با ترور سردار سلیمانی معادلات را بر هم زد

خبر پربازدید بعدی، گفت‌وگوی ایسنا با یک کارشناس مسایل بین‌الملل درباره وضعیت برجام و نقش سه کشور اروپایی بود.

رحمان قهرمان‌پور درباره راه اندازی کانال مالی ایران و سوییس که با موافقت آمریکا ایجاد شد درحالی که سه کشور اروپایی قادر به راه اندازی اینستکس ولو برای مقادیری کم نشدند، گفت: بی‌اعتمادی در حال افزایش است و از طرفی آمریکا در راستای اهداف خودش به کانال مالی سوییس و ایران اجازه فعالیت داد و این به نوعی برای اروپا به عنوان اتحادیه اروپا تحقیرآمیز بود. آنها در رابطه با پیوستن ترکیه به اتحادیه و برجام کاری از پیش نبردند. به قول آن ضرب‌المثل معروف به نظر می‌رسد دیگر "پشمی به کلاه اروپا" نیست.

وی همچنین در بخش دیگری از این گفت و گو خاطرنشان کرد: آمریکا با ترور سردار سلیمانی معادلات را بر هم زد.

تحریم مرد دیپلماسی و سلب آرامش از آرامکو

بخش ششم گزارش ایسنا درباره سیاست و حکومت در ایران۹۸ با موضوع " تحریم مرد دیپلماسی و سلب آرامش از آرامکو " هم از دیگر خبرهای پربازدید امروز بود.

امارات در برابر ایران متفاوت بازی می‌کند/ مخاطب طرح‌های تهران، عربستان است اما...

همچنین تحلیل یک کارشناس مسائل غرب آسیا در مورد فراز و نشیب‌های روابط ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس در سال ۱۳۹۸ از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

صابر گل عنبری با بیان این که روابط ایران با سه عضو دیگر شورای همکاری خلیج فارس یعنی عربستان و بحرین و امارات همچون گذشته تنشی بود، افزود: این روابط با عربستان و بحرین پرتنش اما با امارات نسبتا تنشی بود. در سال ۹۸ شاهد سفرهای محرمانه و آشکار مقامات اماراتی به تهران بودیم و رایزنی ها و تماس هایی میان دو کشور انجام شد که به نظر می رسد همچنان ادامه دارد. در این سال امارات بازی های متفاوتی داشت.

توصیف «ظریف» از تشدید اقدامات و اظهارات سطحی وزیر خارجه آمریکا علیه ایران

خبر پربازدید بعدی، توییت وزیر امور خارجه کشورمان درباره اظهارات اخیر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا بود.

محمد جواد ظریف با توصیف تشدید اقدامات و اظهارات سطحی وزیر امور خارجه آمریکا علیه ایران گفت: جای سوال است که وی وزیر امور خارجه است یا وزیر نفرت‌پراکنی؟!.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.