رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها: ظهور انقلاب اسلامی "نه گفتن" به نظام سلطه بود
حجت‌الاسلام رستمی گفت: ظهور انقلاب اسلامی در واقع "نه گفتن" به نظام سلطه به سرکردگی آمریکا بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران در سخنانی با اشاره به ۱۳ آبان، روز استکبارستیزی ملت و سالروز تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان در آبان سال ۱۳۵۸، گفت: آنها اعلام کردند که اعتراض دانشجویان به رفتار آمریکایی‌ها و تصرف سفارت این کشور در سال ۱۳۵۸ در تهران اقدامی غیرقانونی و بی‌مبنا از سوی دانشجویان هیجان‌زده بوده است.

وی با تأکید بر اینکه در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ مرجع تقلید محبوب ملت و شخصیت مورد تعظیم و تکریم همه بزرگان و علما و مراجع و ملت ایران حضرت امام خمینی (ره) شبانه دستگیر و با دستور و همچنین به‌وسیله آمریکایی‌ها به کشور ترکیه تبعید شدند، اظهار داشت: دلیل این تبعید، اعتراض امام(ره) به یک رفتار توهین‌آمیز تحت عنوان اعطای حق کاپیتولاسیون به آمریکایی‌ها بود.

گزارش تسنیم از متن و حاشیه ۱۳ آبان ۹۶/ قدردانی مردم از "قدرِ" سپاهتک عکس‌هایی از مراسم راهپیمایی امسال ۱۳ آباننمایش «موشک بالستیک قدر» در راهپیمایی ۱۳ آبان + تصاویرنمایش «موشک بالستیک قدر» در راهپیمایی ۱۳ آبان + تصاویررئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها در بخش دیگری از سخنانش به اعتراض دانش‌آموزان به تبعید امام(ره) و جنایت و سلطه‌گری آمریکا و نوکری شاه برای آمریکایی‌ها اشاره کرد و افزود: این جمعیت دانش‌آموز توسط مزدوران آمریکا و سربازان شاه به خاک و خون کشیده شدند و شاه و کسانی که این جنایت را انجام دادند، در واقع در پناه و حمایت آمریکا قرار داشتند.

حجت‌الاسلام رستمی اضافه کرد:جریان استکبار همواره خود را بر حق می‌داند که در هر جایی که منافع آن ایجاب می‌کند، حضور و تأثیرگذاری داشته باشد و تصمیم‌گیری کند، آنها این حق را برای خود قائل هستند، یعنی در یک نظامی قرار داریم که منافع برخی از کشورها بر نیازهای ضروری سایر کشورها مقدم است و باید در این عصر و زمانه از همیشه هوشایرتر باشیم.

وی با بیان اینکه اعتراض نظام سلطه به جمهوری اسلامی ایران در ازای این است که چرا ایران به کشورهای همسایه برای مقابله با داعش کمک کرده است؟، گفت: این در شرایطی است که آنها هزاران کیلومتر دور از مرزهای خود در حوزه‌های گسترده دارای پایگاه‌های نظامی هستند و در پاسخ به اعتراضات نیز پای منافع‌شان را به میان می‌آورند.

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها تصریح کرد: ایرانِ اسلامی هم‌اکنون در کانون اثرگذاری بر منطقه و جهان قرار دارد؛ ظهور انقلاب اسلامی در واقع "نه گفتن" به نظام سلطه به سرکردگی آمریکا بود.

حجت‌الاسلام رستمی در تعریف نظام سلطه اظهار داشت: نظام سلطه نظامی است که در آن عده‌ای سلطه‌گر به خود حق می‌دهند که در هر جایی هر منفعتی را به هر قیمتی برای کشورشان به‌دست آورند و این یعنی، اولویت منافع سلطه‌گر بر همه چیز، ترجیح داده می‌شود، چنین در دنیا وجود دار و تا زمانی که ملت‌ها قیام نکنند نیز وجود و ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، پاسخ به نظام سلطه بود و آمریکا زهرخورده این انقلاب است، افزود: انقلاب اسلامی در واقع ایران را به عنوان کشور بسیار مهم، تأثیرگذار، دارای جمعیت توانمند، دارای شرایط اقلیمی، جغرافیایی، سوق‌الجیشی و تاریخی را از حلقوم آمریکا بیرون آورد؛ به همین دلیل آمریکایی‌ها در مقابل این نظام می‌ایستند و تا هنگامی که ما آنها را ناامید نکنیم، این چنگ و دندان نشان دادن‌ها ادامه خواهد داشت.

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها ادامه داد: امروز دانشگاه‌هایی که با هدف تربیت متخصصان برآمده از تفکر غربی و خدمت به غرب ایجاد شده بودند، به کانون تولید مبارز و مجاهد به منظور مقابله با استکبار و نظام سلطه تبدیل شده‌اند.

حجت‌الاسلام رستمی افزود: ۱۳ آبان ۱۳۵۸ را همین دانشجویان متفکر مسلمان رقم زدند؛ آن تفکر، تفکر اسلام انقلابی و اسلامی است که امام(ره) پرچمدار آن در قرن حاضر بود و در عالم پرتو افکن شد و روز به روز البته روشنایی بخشی آن بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: :بخش‌هایی از اسناد به‌دست آمده از سفارت آمریکا که توسط دانشجویان منتشر شد، از وجود یک مرکز مرکز فرماندهی عملیات آمریکا برای تأثیر بر کشور و مسئولان و تهدید و تطمیع و ایجاد شبکه جاسوسی حکایت می‌کند و اتفاقا یکی از نیازهای امروز جامعه ما مراجعه به اسناد است که گاهی به‌واسطه جریان‌های رسانه‌ای دشمن در بوته فراموشی قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام رستمی به بخشی از خاطرات بستگان و درباریان شاه از جمله اسدالله علم وزیر دربار و نخست‌وزیر شاه اشاره کرد و گفت: نقل شده که شاه در جلسات خصوصی از این که آمریکایی‌ها بدون اطلاع وی نیروی هوایی کشور را برای جنگ به جایی دیگر و کشور دیگر برده‌اند، اظهار ناراحتی کرده است و تعبیر"مرده‌شور این مملکت را ببرد" را از شاه نقل می‌کنند؛ بزرگترین خریدار اسلحه در منطقه اجازه به کار بردن این تسلیحات را حتی برای خودش نیز نداشت و حتما باید از آمریکایی‌ها اجازه می‌گرفت.

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها در پایان خاطرنشان کرد: امروز همین اتفاق را برای عربستان شاهد هستیم و آنها با وجود انعقاد قراردادهای صدها میلیارد دلاری خرید تسلیحات نظامی با اربابان آمریکایی خود اجازه استفاده از این تسلیحات را ندارند و ترامپ بدون ذره‌ای خجالت در تریبون‌های رسمی اعلام می‌کند که اگر ما نباشیم، عربستان هم دو هفته دوام نخواهد آورد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.