پای کرونای انگلیسی چگونه به استان مرکزی باز شد؟
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متاسفانه ۵ مورد از ابتلا به این نوع ویروس در استان شناسایی شده است که یک مورد در تفرش و ۴ مورد در اراک بوده است و همه این ۵ ابتلا ناشی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است، این افراد یا میهمانانی از جنوب کشور داشته اند و یا در میهمانی شرکت داشتند.

سید محمد جمالیان نهم اسفندماه در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته اول اسفندماه نسبت به هفته پایانی بهمن‌ماه شاهد کاهش موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر در استان بوده‌ایم که این امر مطمئنا حاصل همکاری مردم است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌ها در استان ادامه دارد، اما شاهد افزایش سطع رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم، گفت: انتظار داریم که این روند ادامه یابد تا مردم در کنار حفظ سلامت شان به فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی خود ادامه دهند.

جمالیان در خصوص تزریق واکسن کرونا در استان بیان کرد: فعلا تزریق واکسن برای کادر درمان در حال انجام است و مطابق با دستورالعمل کشوری در استان تزریق انجام می‌شود، در مرحله اول برای ۱۰۱ نفر از پرسنل تزریق انجام شد و در مرحله دوم در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ۸۹۰ نفر، در دانشکده علوم پزشکی ساوه و خمین نیز ۳۰۰ نفر از پرسنل واکسن را دریافت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود احتمالا در ابتدای سال آتی برای گروه‌های در معرض خطر تزریق واکسن انجام گیرد و امکان دارد اگر واکسن به موقع وارد کشور شود در روزهای پایانی سال برای گروه سالمندان و جانبازان تزریق انجام شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص شیوع ویروس کرونای انگلیسی در استان مرکزی اظهار کرد: متاسفانه ۵ مورد از ابتلا به این نوع ویروس در استان شناسایی شده است که یک مورد در تفرش و ۴ مورد در اراک بوده است و همه این ۵ ابتلا ناشی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است، این افراد یا میهمانانی از جنوب کشور داشته اند و یا در میهمانی شرکت داشتند.

وی با اشاره به سرایت پذیری بسیار بالای این نوع ویروس، بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش حساسیت‌ها تاکید کرد و گفت: نیاز است مردم در ایام پایانی سال در صورت حضور در اماکن شلوغ حتما از دو ماسک استفاده کنند.

جمالیان تصریح کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونای انگلیسی نظر بر این بود که کودکان و جوانان بیشتر درگیر می‌شوند که تحقیقات اخیر نشان می‌دهد تفاوتی وجود ندارد و کرونای انگلیسی همه سنین را درگیر می‌کند البته سرایت پذیری بسیار بالایی دارد و اگر رعایت پروتکل‌ها با سهل انگاری همراه شود بسیار سریع شایع می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به شیب تند ابتلا به ویروس در استان‌های جنوبی کشور، باید از هرگونه تردد غیر ضروری به جنوب خودداری شود، همچنین با توجه به اینکه بسیاری از خوزستانی‌ها در استان مرکزی منازلی به صورت استیجاری و ملکی دارند، لازم است از رفت‌وآمد خودداری شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: فعلا هیچ تصمیمی درخصوص تعطیلی کشور از ۱۵ اسفندماه اتخاذ نشده و موارد مطرح شده در فضای مجازی در خصوص این تعطیلی‌ها صحت ندارد و با توجه به وضعیت استان اگر مردم همکاری داشته باشند و پروتکل‌ها را رعایت کنند قطعا نه تنها ممنوعیت بلکه محدودیت هم نخواهیم داشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.