کمک ۱۷۰ میلیارد تومانی مردم به هلال احمر برای مهار کرونا
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور گفت: تاکنون ۱۷۰ میلیارد تومان مشارکت‌های مردمی نقدی و غیرنقدی را برای مهار کرونا به جمعیت هلال احمر داشته‌ایم.

محمد نصیری، امروز(۳۰ دی) در آیین افتتاح بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، با اشاره به نقش مهم استفاده از توان مردم در مدیریت بحران ها، اظهار کرد: طی ۴۲ سالی که از عمرانقلاب اسلامی گذشته، همواره با بحران های مختلفی در کشور مواجه شده ایم و هرزمان که مدیریت درستی انجام شده، ظرفیت سازی کرده ایم و توان مردمی را پای کار آورده ایم، بحران ها به فرصت تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: جنگ تحمیلی، زلزله بم، حادثه ورزقان، زلزله کرمانشاه و سیل سال گذشته در تعدادی از استان های کشور از جمله این بحران ها بوده که اگر حاکمیت به تنهایی و بااستفاده از ظرفیت های معمولی که دارد با آن مواجه می شد، هیچگاه نمی‌توانست از این بحران ها ظرفیت سازی کند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود: در سیل سال گذشته که در مقاطعی حدود ۲۴ استان کشور درگیر آن شدند، در هفت تا هشت استان کشور حدود ۶۰۰ هزار اسکان موقت را در نظر گرفتیم که کاری بسیار بزرگ بود و اجرای آن بدون کمک مردمی و ظرفیت داوطلبان امکانپذیر نبود.

وی با تاکید بر اینکه اگر در بحران ها به سراغ مردم برویم و از ظرفیت آنها استفاده کنیم می توانیم بحران را به خوبی مدیریت کرده و حتی آن را به فرصت تبدیل کنیم، افزود: باتوجه به این تجربیات معتقدیم که در بحران هایی مانند بحران های اقتصادی و فرهنگی هم باید به سراغ این ظرفیت ها برویم و آنها را به فرصت تبدیل کنیم تا همان اتفاقات خوبی که درحوزه بحران های طبیعی در کشور رخ داده هم در اینجا ایجاد شود، البته بنا به قول شهید سردار سلیمانی این کار به شرطی انجام می شود که ترس نداشته باشیم.

نصیری در ادامه بااشاره به نقش مهم جمعیت هلال احمر در مقابله با بحران ها، اعلام کرد: جمعیت هلال احمر در کنار نقشی که در مواقع بحرانی دارد، باید د موارد غیربحران هم وارد شود، مثل ورود به حوزه های فرهنگی، حاشیه نشینی، محرومیت زدایی و ... و از خیل عظیم داوطلبان با مدیریت جهادی استفاده کند.

وی راه اندازی بانک امانات جمعیت هلال احمر را مصداقی از این نوع فعالیت ها دانست و افزود: حدود یک ماه پیش که در اوج بیماری کرونا قرار گرفته بودیم و برخی از بیمارستانها دیگر ظرفیت نداشتند، به برخی از بیماران که به بیمارستان ها مراجعه می کردند گفته می شد که ضرورت ندارد بستری شوند و می توانند در خانه دوره بیماری خود را بگذرانند، اما لازم بود که از دستگاه اکسیژن استفاده کنند که برای بسیاری از بیماران که از اقشار کم درآمد بودند، خرید این دستگاه ها امکانپذیر نبود، بنابراین از هلال احمر خواسته شد تا کار ویژه ای را انجام دهد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: دراین راستا، ما نیز یک کار جهادی انجام دادیم و به سراغ مردم رفتیم تا از آنها کمک بگیریم و نتیجه این فراخوان از مردم این شد که تعداد کپسول های اکسیژن جمعیت هلال احمر بدون دریافت ریالی از دولت از ۱۵۰۰ دستگاه به ۴۵۰۰ دستگاه و تعداد دستگاه های اکسیژن ساز هم از ۸۰ دستگاه به حدود ۶۰۰ دستگاه برسد.

وی با بیان اینکه این تجهیزات تا ایام نوروز افزایش بیشتری خواهند یافت، تصریح کرد: با این امکانات اگر دوباره با اوج بیماری کرونا مواجه شویم، این ظرفیت هلال احمر را در خدمت حوزه بهداشت و درمان قرار دهیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.