توسعه خدمات الکترونیکی بخش سلامت استان سمنان در دوران کرونا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان از افزایش خدمات الکترونیکی در بخش سلامت این استان در یک چند سال اخیر و خصوصا در یک سال اخیر که با شیوع و همه‌گیری کروناویروس همراه بوده خبر داد .

دکتر نوید دانایی در جلسه شورای راهبری مدیریت استان سمنان اظهار کرد: خدمات و اقدامات ویژه در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی و نوبت‌دهی به صورت مجازی به خصوص در بحبوحه شیوع کرونا در استان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه شهروندان و کارکنان اعم از اساتید و هیئت علمی و دانشجویان، سه دسته از افرادی هستند که از این مجموعه خدمت دریافت می‌کند که برای هر کدام، طرح ویژه برای ارائه خدمات الکترونیکی تدوین شده است افزود: تلاش کردیم پرتال‌ دانشگاه را به گونه‌ای طراحی کنیم تا ارائه خدمات الکترونیکی بر روی آن قابل انجام بوده و امروز ارائه خدمت بر روی پرتال فعال شده است.

وی با بیان اینکه خدمات درمانگاهی و ویزیت در کلینیک ها و خدمات آزمایشگاهی بخش دیگری است که باید ساماندهی در این خصوص صورت می‌گرفت ادامه داد: نوبت‌دهی در پرتال دانشگاه به صورت الکترونیکی و همچنین سامانه پذیرش ۲۴ برای تمامی خدمت‌گیران فعال شد و در حال حاضر کلیه درمانگاه‌ها و پزشکان استان در این بستر در حال ارائه خدمت هستند.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس گفت: نوبت دهی برای کلینیک هایی که در بحث کووید ۱۹ ارائه خدمت می نمایند به صورت الکترونیکی و بدون معطلی فراهم شده است.

دانایی گفت: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان، در بحث نظام ارجاع در دسته دوم دانشگاههای کشور و جزوه پیشرو های این حوزه است.

وی با اشاره به خطرات شیوع کرونا و همه‌گیری این بیماری افزود: دریافت نتیجه آزمایشگاهی نیز با توجه به شرایط کرونا باعث تجمع و همچنین شیوع بیماری می شد که سامانه دریافت نتایج آزمایشگاهی راه اندازی و افراد با دریافت نام کاربری و پسورد، پس از انجام نمونه گیری می توانند نسبت به دریافت جواب آزمایش خود به صورت الکترونیکی اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان اضافه کرد: با توجه به شیوع کرونا، خدمات آموزشی ما نیز بر بستر الکترونیکی فعال و تمام خدمات آموزشی به صورت مجازی و غیر حضوری در حال ارائه است.

وی خاطرنشان کرد: تمام خدمات حوزه بهداشت در یک پرونده الکترونیک از بدو تولد تا هنگام فوت،در سامانه سیب( سامانه یکپارچه سلامت) به صورت جامع ثبت می شود.

دانایی افزود: همچنین امروز تمام خدمات تصویربرداری و گرافی ها در مجموعه های تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان به صورت الکترونیکی انجام و سوابق ثبت خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.