محدودیت‌ها باید تا زمان واکسینه شدن مردم، ادامه یابند
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: محدودیت‌ها باید تا زمانی که اکثر مردم واکسن تزریق کنند و در برابر ویروس ایمن شوند، ادامه داشته باشند.

دکتر شکراله سلمان‌زاده با اشاره به تغییر وضعیت آبادان در نگ‌بندی وضعیت کرونا، اظهار کرد: وضعیت آبادان از نارنجی به زرد تغییر پیدا کرده است و امیدواریم همچنان مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا این دستاورد بزرگ حفظ شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اصلا به رنگ بندی‌ها خوش‌بین نیستم؛ تا زمانی که هنوز ویروس در جامعه وجود دارد و هنوز بسیاری از شهروندان به بیماری مبتلا نشده‌اند و در برابر بیماری ایمنی پیدا نکرده‌اند، همچنان خطر در کمین شهروندان است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در خصوص اعمال محدودیت‌های تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد در شهرهای زرد، بیان کرد: هنوز این موضوع به ما ابلاغ نشده است اما همیشه موافق اعمال محدودیت‌ها هستم.

سلمان‌زاده گفت: محدودیت‌ها باید تا زمانی که اکثر مردم واکسن تزریق کنند و در برابر ویروس ایمن شوند، ادامه داشته باشند.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، هشت مورد مثبت جدید کرونا در جنوب غرب خوزستان داشته‌ایم که از این تعداد، شش نفر مربوط به آبادان و دو نفر مربوط به خرمشهر بوده‌اند. از مجموع این بیماران نیز، شش نفر بیماران سرپایی هستند. همچنین روز گذشته شش نفر بستری شدند و چهار نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند. در این مدت خوشبختانه مورد فوتی نیز نداشته‌ایم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در حال حاضر کل موارد مثبت بستری کووید – ۱۹ در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان ۳۱ بیمار است که حدود ۱۰ بیمار از این تعداد، در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی با اشاره به سرمای هوا و کاهش دما، تصریح کرد: با توجه به سرمای هوا و عدم امکان گشودن در و پنجره‌ها، اکنون عاقلانه‌ترین کار این است که تجمعی انجام نشود و افراد در یک محیط بسته دور هم قرار نگیرند و از برگزاری دورهمی‌ها پرهیز شود.

سلمان‌زاده افزود: در صورتی که فردی از اعضای خانواده دچار علائم تنفسی شود؛ هر چند در این فصل احتمال سرماخوردگی و ابتلا به ویروس‌های دیگر نیز وجود دارد، باید بدبینانه رفتار شود و حتما در منزل از ماسک استفاده و فاصله حفظ شود تا حتی سرماخوردگی نیز بین اعضای خانواده منتقل نشود.

وی با اشاره به راه‌های افزایش ایمنی بدن، گفت: برای تقویت سیستم ایمنی بدن باید میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین‌ها، شیر و لبنیات مصرف شوند اما استفاده از مکمل‌های ویتامینی برای همه افراد لازم نیست. کسانی که می‌توانند خوب غذا بخورند و از گروه‌های اصلی غذایی استفاده کنند نیازی به استفاده از مکمل ندرند و افراد مسن که نمی‌توانند از این گروه‌های غذایی استفاده کنند یا در تغذیه مشکل دارند، می‌توانند از مکمل‌ها استفاده کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: ورزش کردن، کنترل استرس و استراحت کافی نیز می‌توانند به تقویت سیستم ایمنی کمک کنند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: به این رنگ‌بندی‌ها خوش بین نباشیم؛ خطر همچنان وجود دارد. تا زمانی که حتی یک مورد بیماری در جامعه وجود داشته باشد، احتمال سرایت بیماری وجود دارد. رعایت بهداشت دست‌ها، در منزل ماندن، پرهیز از برگزاری دورهمی‌ها، استفاده از ماسک، پرهیز از نزدیک شدن به افراد دارای علامت تنفسی و خروج از منزل تنها برای کارهای ضرروری و با حفظ فاصله، در شرایطی که هنوز واکسن توزیع نشده است، بهترین واکسن‌ها علیه بیماری هستند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.