رسانه ها مردم را با کرونا تنها نگذارند/ پیگیر تردد خبرنگاران هستیم
مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، از رسانه ها خواست مردم را در این ایام تنها نگذارند و اضافه کرد: رسانه ها وظیفه اقناع سازی مردم را بر عهده دارند، زیرا در روزهای کرونایی علاوه بر ضربه خوردن مردم از بیماری، احساس نابرابری نیز سلامت روان جامعه را دچار اختلال کرده است.

فیروز فاضلی در نشست با مدیران نشریات استان گیلان، با اشاره به نقش رسانه در مدیریت کرونا، اظهار کرد: رسانه ها زبان جامعه هستند و نمی توانیم در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها زبان جامعه را در نظر نگیریم.

وی نقد سازنده را موجب پویایی جامعه دانست و افزود: فعالیت رسانه ها در فضای آزاد اطلاعات چیزی به نام شفافیت را ایجاد می کند و مدیران باید آستانه تحمل خودشان را بالا ببرند و نقد را بپذیرند، زیرا همه چیز با نقد پویا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با اشاره به فعالیت ۲۰۰ نشریه و بالغ بر ۱۵۰ سایت خبری در استان، اضافه کرد: سایت ها و خبرگزاری ها خبرهای لحظه ای منتشر می کنند و خبرهای بسیار مهم بیشتر از دو روز بر روی خروجی سایت ها نمی ماند، اما نشریات مرجع ماندگار هستند.

فاضلی، اثرگذاری نشریات را بیشتر از سایت های خبری دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از سایت های خبری معروف دنیا به روزنامه های معتبر ارجاع دارند، زیرا روزنامه و نشریه به مثابه ثبت سند است.

وی از نشریات و خبرگزاری های مکتوب استان خواست اقدام به راه اندازی سایت به روز در کنار نشریه خود کنند و متذکر شد: اهمیت سند در نشریات ظهور و بروز دارد و بسیاری از محققان و پژوهشگران حوزه ادبیات نیازمند نشریات هستند. متاسفانه تاکنون استفاده شایسته ای از منابع مکتوب خودمان نداشتیم، اما این مسئله از ارزش منابع مکتوب کم نمی کند.

این مسئول فرهنگی، با اشاره به گرامیداشت روز جهانی کتاب در دنیا، عنوان کرد: همه بزرگان سیاسی و فرهنگی جهان اذعان دارند که هیچ چیزی جای فیزیک کتاب را نگرفته است و لذا نیازمند فرهنگ سازی برای مطالعه کتاب به صورت مکتوب هستیم.

فاضلی، در ادامه به اجرای محدودیت های جدید کرونایی و منع تردد بین شهری اشاره کرد و یادآور شد: با هماهنگی استانداری و پلیس راه مسئله تردد خبرنگاران در ستاد استانی مقابله با کرونا مطرح شد و لذا به زودی فهرست خبرنگاران با شرایط خاص جهت پوشش خبر در اختیار استانداری قرار می گیرد.

وی خانه مطبوعات را صنف خبرنگاران دانست و اظهار کرد: مرجعیت کلیه اقدامات مقتضی برای خبرنگاران باید با خانه مطبوعات باشد.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، از رسانه ها خواست مردم را در این ایام تنها نگذارند و اضافه کرد: رسانه ها وظیفه اقناع سازی مردم را بر عهده دارند، زیرا در روزهای کرونایی علاوه بر ضربه خوردن مردم از بیماری، احساس نابرابری نیز سلامت روان جامعه را دچار اختلال کرده است.

وی با بیان اینکه اقناع سازی اهالی قلم باید با تحلیل های مطرح شده در قهوه خانه ها متفاوت باشد، خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید واقعیت ها را بیان کنند، اما سمت و سوی شما باید اصلاحی باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.