روحانی: روند شیوع کرونا کاهشی است /حرف های بدون محاسبه برای تعطیلی مشاغل می زدند
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روند شیوع کرونا در کشور کاهشی است، گفت: تنها چند استان شرایط متفاوتی دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به سالروز شهادت شهید بهشتی در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ اظهار کرد: روز هفتم تیر شهادت آیت الله شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش و همچنین روز قبل از آن سوء قصد به مقام معظم رهبری روز بسیار سختی برای مردم بود. در سال ۱۳۶۰ در چنین ایامی شرایط و روزهای بسیار سختی بر مردم گذشت.

رییس‌جمهوری از شهید بهشتی به عنوان یکی از مظلوم‌ترین چهره‌های تاریخ انقلاب یاد کرد و گفت: اتهامات بسیار ناروایی بر آن بزرگوار روا داشتند؛ او را غرب‌گرا و لیبرال لقب دادند و به عنوان روشن‌فکری که اعمال و رفتارش و ویژگی‌هایش با موازین دینی فاصله دارد معرفی کردند.

اهم اظهارات رئیس جمهور را به نقل از مهر، ایسنا و ایرنا بخوانید؛

* حرف‌های ناصحیح و ناروایی که در آن ایام نسبت به آن عزیز و بزرگوار گفته شد، عمدتا توسط آدم‌های التقاطی و منافقین و گروه‌های منحرف آن زمان شایع شده بود و البته این تبلیغات در جامعه و اجتماع هم بی‌تاثیر نبود و با اتهامات فراوان نسبت به این چهره ایجاد نفرت کرده بودند.

* هم دشمنان خارجی و هم داخلی‌هایی که حالت نفاق داشتند و به زبان با انقلاب بودند، آنها هم نسبت به شهید بهشتی به دلیل توانمندی‌ها و مدیریت و عقلانیت و تشکیلاتی بودنش کینه داشتند. به دلیل این که شهید بهشتی یک چهره کاملا دنیا دیده بود. جهان و منطقه و غرب و شرق را می‌شناخت و به مکاتب فکری به خوبی واقف بود.

* شهید بهشتی نسبت به آینده کشور و جهان کاملا آینده‌نگری دقیق داشت و مجموع اینها باعث شده بود با شهید بهشتی به عنوان یک ستون و امید به آینده او را مورد حمله قرار دهند.

* شاید این مسائل تا روز شهادت ایشان به نحوی ادامه پیدا کرد. شهادت ایشان شرایط را عوض کرد و بسیاری از مردم به ویژگی‌های این شخصیت به نام واقف شدند.

*{ با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش در هفته قوه قضاییه}: قوه قضاییه بار سنگین مسوولیت امنیت کشور و عدالت و آرامش مردم را بر عهده دارد.

* سال ۹۹ حرف های بدون محاسبه برای تعطیلی مشاغل می زدند. آموزش را به فضای مجازی بردیم اما کنکور را برگزار کردیم و گفتیم نمی شود برنامه میلیون ها جوان را برای یکی دو سال بهم بزنیم و می شود هم پروتکل ها را رعایت کرد و کنکور و امتحان سراسری برگزار کرد که وزارت بهداشت هم راضی بود.

* ما از فضای مجازی هم بعدها می توانیم استفاده کنیم، بسته جامع معیشتی در حد توان کشور پراخت کردیم. در مالیات امهال دادیم، وام دادیم، در پرداخت هزینه آب و برق فرصت دادیم. کمکی برای مسکن به مستاجران پرداخت کردیم.

* روند شیوع کرونا در کشور کاهشی است، تنها چند استان شرایط متفاوتی دارند.

* امروز شاهد خیز جدیدی نیستیم، البته در همسایگان غربی و شرقی خود خیز جدیدی را مشاهده می کنیم.

*{در مورد استفاده رهبر معظم انقلاب از واکسن ایرانی}: اقدام رهبر انقلاب در دریافت واکسن داخلی تشویق فوق العاده موثری برای دانشمندان ما بود. ما ماه‌ها پیش در این زمینه خدمت ایشان رسیدیم و گفتند من صبر می‌کنم تا واکسن ایرانی ساخته شود. مقام معظم رهبری همیشه مشوق علم و دانش بودند.

ادامه دارد ...

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.