برگزاری کنفرانس مجازی آخرین یافته‌های علمی بیماری کروناویروس
 رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: جهاددانشگاهی کشور در عرصه ساخت و عرضه کیت تشخیص مولکولی کروناویروس جزو اولین‌های در کشور بود.

کامران جعفری ظهر امروز (۲۴ دی‌ماه) در کنفرانس مجازی «آخرین یافته‌های علمی کروناویروس»، با اشاره به اینکه حدود یک سال از شیوع کووید - ۱۹ در کشور می‌گذرد، اظهار کرد: در این بازه زمانی حدود ۱.۳ میلیون ایرانی به کووید - ۱۹ مبتلا شده‌اند و متاسفانه بالغ بر ۵۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری منحوس جان خود را از دست داده‌اند که نشان‌دهنده دسته و پنجه نرم کردن با بحران کرونا و تغییر و تحولات موجود است.

وی افزود: بدون شک در کنفرانس مجازی آخرین یافته‌های علمی کروناویروس نیاز به توضیح در خصوص پیچیدگی و گستردگی بیماری کرونا نیست اما در زمانی که بحران رخ می‌دهد، باید بسیج همگانی و تجمیع نیروهای توانمند حیاتی صورت بگیرد تا بتوانیم بر بحران موجود غلبه کنیم.

این مسئول در رابطه با نقش موثر جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف اعم از اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در بحران کرونایی موجود، تصریح کرد: مجموعه جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی و آموزشی با انعطاف‌پذیری سریع و تغییر به سمت سیستم آنلاین و در بحث فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی نیز با انتشار اخبار صحیح و آموزش سلامت عمومی و بهداشت فردی از رسانه‌های بزرگ همچون ایسنا و ایکنا اقدامات بسیار مهمی را در این زمینه‌ها انجام داده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان، با بیان اینکه جهاددانشگاهی کشور در عرصه ساخت و عرضه کیت تشخیص مولکولی کروناویروس جزو اولین‌ها در کشور بود، ادامه داد: پژوهشگران جهاددانشگاهی در پژوهشکده‌های مختلف همچون رویان در عرصه ژنتیک‌ ویروس بسیار خوب ظاهر شدند؛ به‌طوری‌که حتی در بحث ساخت واکسن کرونا نیز، مجموعه جهاددانشگاهی اعلام آمادگی کرده است.

جعفری از ثبت‌نام حدود ۶۰۰ نفر در کنفرانس مجازی آخرین یافته‌های علمی کروناویروس خبر داد و اظهار کرد: هدف اصلی این رویداد انتقال تجربه و آموزش تخصصی بوده و باور دارم حتی درصد اندکی از تغییر و اثرگذاری بر روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی یک فرد و نهایتا دقیقه‌ای بهتر شدن حال یک بیمار برای این برنامه و برگزارکنندگان آن ارزشمند و گران‌بها است.

به گزارش ایسنا، کنفرانس مجازی آخرین یافته‌های علمی بیماری کروناویروس با حضور متخصصان، اساتید، کادر بهداشت و درمان، دانش‌آموختگان و دانشجویان علوم بیوپزشکی ایران به‌صورت مجازی به همت جهاددانشگاهی استان زنجان و دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد.

گفتنی است در کنفرانس مجازی آخرین یافته‌های علمی بیماری کروناویروس با سخنرانی آقایان اسماعیل مرتاض، مهدی توتونچی، عبدالرضا اسماعیل‌زاده، مرتضی صانعی‌طاهری، محمدمهدی گویا، پیام طبرسی، محسن مقدمی، ایرج صدیقی و خانم‌ها افسانه کرمی، ثریا صالح‌گرگری و آمیتیس رمضانی در ۲۴ و ۲۵ دی‌ماه ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.