اختصاص فضا و امکانات مورد نیاز برای افزایش نقاهتگاه‌های زنجان
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: باید دستگاه‌های اداری استان، فضا و امکانات مورد نیاز را برای افزایش نقاهتگاه‌های استان در اختیار مدیر اجرایی نقاهتگاه‌های استان زنجان قرار دهند.

خدابخش مرادی‌نافچی پیش از ظهر امروز (۳ آذرماه) در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا استان که به‌ صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به تاثیرگذار بودن طرح جامع هوشمند محدودیت‌ها و طرح شهید قاسم سلیمانی در راستای مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: رویکرد اصلی قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونای استان، پیگیری و اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی پیشگیری و مقابله با کرونا است که با تعلل‌کنندگان اجرای مصوبات، برخورد قانونی انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص طرح شهید قاسم سلیمانی، افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مرکز بهداشت، صدا و سیما و سپاه انصارالمهدی (عج) استان از طریق رسانه‌ها جزئیات طرح شهید قاسم سلیمانی را برای عملیاتی شدن اعلام کنند.

این مسئول در رابطه با در اختیار قرار دادن فضا و امکانات مورد نیاز برای ایجاد نقاهتگاه در استان، تصریح کرد: با توجه به اعلام نیاز قرارگاه عملیاتی کرونا استان، اداره‌کل میراث فرهنگی استان، اداره‌کل آموزش و پرورش استان، جمعیت هلال‌احمر استان و اداره‌کل ورزش و جوانان استان، فضاها و امکانات خود را طی هفته آتی در اختیار مدیر اجرایی نقاهتگاه‌های استان قرار دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان، با بیان اینکه همه ادارات استان امکانات و فضاهای خود را برای استقرار پایگاه‌ها سلامت و اجرای طرح شهید سلیمانی در اختیار مرکز بهداشت استان قرار دهند، ادامه داد: در دو هفته قرنطینه انتطار داریم صدا و سیما با برنامه‌های متنوع زمینه سرگرمی مردم را فراهم کند.

مرادی‌نافچی با تاکید بر معرفی سریع افراد مبتلا به کرونا به مدیران دستگاه‌های استان و حراست اداره برای حضور نداشتن فرد بیمار در محیط کاری، اظهار کرد: طی ۴۸ ساعت آینده باید طرح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در داروخانه‌های استان توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان طراحی و اراده کنند تا از شیوع بیماری کرونا جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی باید طرحی برای کاهش تجمع غیرضروری در هسته مرکزی شهر فراهم کند، خاطرنشان کرد: باید ادارات ذی‌ربط ابلاغ فیش برق، آب و گاز واحدهای صنفی تعطیل استان را به تاخیر انداخته و بانک‌ها نیز تمهیداتی در این راستا بیاندیشند.

معاون فرماندار شهرستان زنجان در ادامه این جلسه با اشاره به اعمال محدودیت‌های جدید در شهرستان و همکاری بسیار مطلوب واحدهای صنفی زنجان، اظهار کرد: قرارگاه‌های بخش‌های شهرستان زنجان فعال بوده و عملیاتی کردن مصوبات از مهم‌ترین برنامه‌های این قرارگاه‌ها است.

بهزاد شفیعی با اشاره به اعمال جریمه یک میلیون تومانی برای ۱۵ خودرو غیربومی در مبادی ورودی شهر زنجان، خاطرنشان کرد: در روز اول اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهرستان، ۷ واحد صنفی و در روز دوم ۵ واحد صنفی پلمب شدند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.