ممنوعیت تردد شبانه در کاهش شیوع کرونا در قزوین مؤثر است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: محدودیت‌های تردد ۹ شب تا ۴ صبح سوالات زیادی برای مردم ایجاد کرده است، همه موارد مشخص است و استثنائات در صورت نیاز ایجاد می‌شود، اما توجه کنید که این طریقه علمی است که قطعاً در کاهش شیوع ویروس تأثیرگذار است.

پیمان نامدار در جلسه فرماندهی قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونای استان قزوین که شنبه اول آذر در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد، تصریح کرد: ایجاد قرارگاه عملیاتی‌ انگیزه همکاران ما در حوزه بهداشت و درمان را افزایش داده است، در حال حاضر انسجام خوبی بین همکاران مراکز بهداشتی، کادر درمان، بسیج و نیروهای خیرین شکل گرفته است.

وی افزود: اگر چه در هیچ شهرستانی شاهد عملیاتی شدن مستقیم قرارگاه نبودیم اما کارها نهایی شده هرچند برخی از دستورالعمل‌های دست و پاگیر در آخرین لحظات ارسال شده است، همدلی در همه سیستم‌های دولتی روحانیت و گروه‌های نظامی و بخش خصوصی وجود دارد که درگیر این دستورالعمل‌ها نباشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: در شهرستان آبیک حوزه بسیج با همکاری کارکنان بهداشت، اقدامات درمانی و قرنطینه ویژه ۵۰۰ بیمار را در منزل انجام دادند و ۴۰ نفر را به بیمارستان منتقل کردند، هدف اصلی ما این است که هرچه زودتر شیوع کرونا را کاهش دهیم.

وی بیان کرد: یکی از مواردی که حاصل عملکرد را نشان می‌دهد میزان فوتی‌ها است، امروز ۱۴ نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند که این میزان در استان بی‌سابقه بود اگر چه دو روز از فروردین ماه نیز ۱۴ فوتی داشتیم اما با وجود تیم متفکر خوب و عملیاتی، شناخت از بیماری و درمان وجود ۱۴ بیمار جای تأسف است.

نامدار خاطرنشان کرد: این امر حاصل قصور حوزه درمان نیست، زمانی که ما نتوانستیم امنیت غذایی، سلامت، محیط زیست و اشتغال را به خوبی پیش ببریم در نتیجه بیماری‌های زمینه‌ای افزایش پیدا می‌کند بنابراین همه دستگاه‌ها در این حوزه نقش دارند و نمی‌توان گفت درمان مقصر است.

وی یادآور شد: محدودیت‌های تردد ۹ شب تا ۴ صبح سوالات زیادی برای مردم ایجاد کرده است، همه موارد مشخص است و استثنائات در صورت نیاز ایجاد می‌شود، اما توجه کنید که این طریقه علمی است که قطعاً در کاهش شیوع ویروس تأثیرگذار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: مراسم عروسی و ترحیم از جمله مواردی است که برای برخورد با آن نیازمند همراهی تیم قضا و نیروی انتظامی هستیم تا با متخلفان برخورد شود.

وی اظهار کرد: دو هفته فرصت طلایی داریم که باید برنامه‌ریزی مناسبی صورت بگیرد، مردم نیز پای کار هستند، نیروهای داوطلبب که اعلام حضور می‌کنند حتماً حضور پیدا کنند، اگر کسی نمی‌تواند وارد شود اطلاع دهد.

نامدار یادآور شد: تست غربالگری کرونا به صورت گسترده و هدفمند در استان به زودی انجام می‌شود، تا این لحظه تست رپید که تست سریع کرونا است به ما نرسیده است که بتوانیم در طرح محلات انجام دهیم، از طرفی آموزش هدفمند، محلات باید در دستور کار قرار بگیرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.