محدودیت تردد شبانه راه را بر میهمان ناخوانده دورهمی‌های خانوادگی می‌بندد؟
با محدودیت تردد شبانه خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا چهار صبح انتظار می‌رود که راه بر میهمان ناخوانده دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی که از آن به عنوان یکی از عوامل موثر در گسترش کووید۱۹ نام برده می‌شود، بسته شود.

حبیب الله خجسته پور سخنگو و جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا و معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در حاشیه نشست ویدئو کنفرانسی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا که شنبه اول آذر ماه با حضور استانداران سراسر کشور برگزار شد با اشاره به محدودیت تردد شبانه خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد گفت: محدودیت تردد شبانه در پی جلوگیری از شکل‌گیری دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی است چرا که هر اجتماع و دورهمی در این شرایط می‌تواند به شیوع این ویروس کمک کند. وی با اشاره به آعاژ اجرای طرح محدودیت‌ها با توجه به رنگ بندی‌های اعلام شده در شهرهای این استان اظهار کرد: پلاک‌های غیر بومی ( بجز۸۶ و ۹۶ ) حق ورود و هرگونه تردد در داخل شهرهای استان را به هیچ عنوان ندارند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره آغاز اجرای طرح محدودیت‌های جدید تجمعی و ترددی با توجه به رنگ بندی اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در شهرهای استان از امروز ، عنوان کرد: اجرای طرح محدودیت های هوشمند در سراسر کشو با توجه به رنگ بندی که برای شهرهای استان اعلام شده است اعمال می‌شود که این محدودیت ها برای شهرهای با رنگ‌بندی قرمز با محدودیت بیشتر و برای شهرهای زرد و نارنجی با محدودیت کمتراجرا می‌شود.

خجسته پور اضافه کرد: انتظار داریم که همه مردم همکاری لازم را در اجرای طرح و رعایت محدودیت‌های قانونی داشته باشند تا هرچه سریع‌تر شاهد کاهش شیوع ویروس کویید ۱۹ باشیم.

وی با بیان اینکه شاهرود، سمنان، گرمسار و دامغان در وضعیت قرمز و دیگر شهرهای این استان در شرایط نارنجی هستند، افزود: شرایط استان از لحاظ ویروس کرونا اصلاً مناسب نیست.

جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان با بیان اینکه اجرای محدودیت‌ها ممکن است مشکلات اقتصادی را برای مردم به وجود بیاورد، گفت: در نشست ستاد ملی کرونا مصوب شد که برای ۳۰ میلیون نفر به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان ماهانه تا چهار ماه پرداخت شود و از سوی دیگر برای هر خانواده نیز یک میلیون تومان وام قرض‌الحسنه پیش بینی شده است که امیدواریم گره‌گشای بخشی از مسائل اساسی مردم باشد.

خجسته پور خاطرنشان کرد: از مردم استان توقع داریم اگر محدودیتی چه در بحث تردد و چه در مقوله ی تجمع اعلام شده است ، به دنبال راهکار و شیوه‌های دور زدن قوانین و محدودیت‌ها و استثنائات نباشند و درخانه بمانند و جدی تر از گذشته محدودیت ها را اجرا و اعمال کنند تا انشالله با همراهی و همکاری ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا و کادر پر تلاش بهداشت و درمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی استان هرچه سریعتر بتوانیم از این مرحله نیز عبور کنیم.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان با اشاره به محدودیت های تردد در شهرستان‌های دارای رنگ بندی قرمز گفت: در راستای اجرای دستور العمل‌های مرتبط با تردد در شهرهای قرمز کرونایی؛ پلاک های غیر بومی حق ورود و تردد در داخل شهر های استان راتحت هیچ عنوانی ندارند و در صورت عدم تمکین به قانون، پلیس راهور به‌طور حتم جرائم خاصی را اعمال خواهد کرد .

وی افزود: بر همین اساس از امشب تا دو هفته ، از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح هیچ یک از خودروهای شخصی تحت هیچ عنوانی حق تردد در داخل شهرها را نداشته و در صورت مشاهده توسط دوربین و پرسنل پلیس راهور جریمه خواهند شد.

وی هدف از اجرای این طرح را جلوگیری ازدورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی و ... عنوان کرد و افزود: امید است با اجتناب و پرهیز از جمع های خانوادگی زنجیره انتقال ویروس کاهش یابد .

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.