پایین بودن میزان درگیری بیماران سرطانی به کرونا در زنجان
فوق‌تخصص خون و سرطان گفت: طبق آمار، میزان درگیری بیماران سرطانی در مقایسه با سایر بیماری‌ها با ویروس کرونا در استان زنجان پایین است.

مینوش مقیمی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با میزان درگیری بیماران مبتلا به سرطان به بیماری کرونا، اظهار کرد: ریسک ابتلا به بیماری کرونا در بیماران سرطانی بالا بوده و هر چه بیماری بیشتر در بدن فرد بیمار فعال باشد، میزان درگیری با سایر بیماری‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه طبق آمار، میزان درگیری بیماران سرطانی در مقایسه با سایر بیماری‌ها با ویروس کرونا در استان پایین است، افزود: می‌توان گفت به دلیل رعایت کردن نکات بهداشتی توسط بیماران، این آمار پایین است.

این متخصص آنکولوژی، با بیان اینکه علائم ویروس کرونا در بیماری سرطان نیز همان علائم معمول است، تصریح کرد: زمانی که فرد مبتلا به سرطان درگیر ویروس کرونا می‌شود، بیماری پیشرونده‌تر شده و باید با پرشک متخصص خود مشاوره کرده تا تحت کنترل باشند.

وی با بیان اینکه زمانی که یک بیمار سرطانی به بیماری کرونا مبتلا شود، مجبور هستیم درمان اصلی را قطع کنیم تا پس از بهبودی ادامه درمان پیگیری شود، ادامه داد: طبق پیشنهادات جهانی که در خصوص بیماران سرطانی وجود دارد، اگر بیماری سرطان در فردی بسیار خفیف و محدود است، باید مدت کوتاهی درمان را به عقب بیاندازند.

فوق‌تخصص خون و سرطان، با تاکید بر رعایت معقول و متعادل پروتکل‌های بهداشتی و دوری از استرس و اضطراب، خاطرنشان کرد: بیمارانی که دچار سرطان وخیم هستند، باید در زمان ابتلا به کرونا ارتباط تنگاتنگی با پزشک معالج خود داشته باشند و اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.