۳۷۱۰ گیلانی مشاوره کرونایی دریافت کردند
معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از راه اندازی سامانه ۴۰۳۰ جهت پاسخگویی به سوالات کرونایی مردم خبر داد و گفت: در هفته اول سال جدید ۳۷۱۰ مورد مشاوره روان شناسی به مردم ارائه شده است.

فردین مهرابیان در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا و سرعت و نحوه انتشار موجب ایجاد اضطراب و نگرانی در جامعه شده است، گفت: براساس پیش بینی های صورت گرفته، ضرورت پاسخگویی به نیاز عموم مردم در زمینه اطلاع رسانی درخصوص این بیماری از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی احساس شد.

وی از راه اندازی سامانه ۴۰۳۰ در استان ها از ۲۸ اسفندماه ۹۸ خبر داد و اظهار کرد: یکی از خدمات این سامانه فراهم کردن زمینه دسترسی افراد به خدمات سلامت روان در ایام کرونایی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به نحوه دسترسی افراد به سامانه ۴۰۳۰، تصریح کرد: مردم پس از برقراری تماس با سامانه مذکور و زدن کلید هشت، می توانند خدمات روان شناختی دریافت کنند.

مهرابیان با بیان اینکه همکاران روان شناس استان به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات مشاوره روان شناختی به مردم هستند، تصریح کرد: ۴۰ نفر از کارشناسان سلامت روان در استان گیلان به سوالات روان شناختی هم استانی ها پاسخ می دهند. همچنین هشت روان شناس در سراسر کشور به صورت شیفتی با سامانه ۴۰۳۰ گیلان همکاری دارند.

وی از حضور دو روان شناس در نقاهتگاه های کرونایی استان خبر داد و یادآور شد: در هفته اول سال جدید ۳۷۱۰ مورد مشاوره روان شناسی به مردم ارائه شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.