افشاگری یک نماینده مجلس درباره واگذاری یک "سیلو" به بخش خصوصی
نماینده همدان در مجلس گفت: سیلو و ادارات غله همدان با بررسی‌هایی که انجام دادیم یک دهم قیمت واگذار شده است که این موضوع باید تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۱ خرداد) قوه مقننه و در تذکر شفاهی گفت: تذکر اول من به وزیر اقتصاد در رابطه با واگذاری‌ها و خصوصی‌سازی‌ها است که متاسفانه می‌بینیم یکی پس از دیگری در واگذاری‌ها از هفت‌تپه گرفته تا پالایشگاه کرمانشاه و واگذاری‌های ادارات غله و سیلو از طریق رابطه عمل شده و با مبلغ ناچیز واگذار می‌شود.

تمدید قوانین مربوط به خصوصی‌سازی و مشارکت خارجی در سال آیندهوی ادامه داد: در رابطه با سیلو و ادارات غله همدان با بررسی‌هایی که انجام دادیم یک دهم قیمت واگذار شده است که این موضوع باید تعیین تکلیف شود.

نماینده همدان در مجلس اضافه کرد: به وزیر کشاورزی و وزیر اقتصاد اعلام کردیم و تذکر دادیم که این پول باید برگردانده شود و قوه قضائیه و دستگاه‌های نظارتی باید ورود کنند؛ قیمت ۱۶۰ میلیارد را ۱۶ میلیارد واگذار کردند آن هم با بازپرداخت ۱۰ ساله و بهای ناچیز.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس، عنوان کرد: واگذاری‌های بیت المال به بخش خصوصی نباید به این سبک باشد، بیت‌المال به طرق مختلف به افراد خاص واگذار می‌شود و همه سکوت می‌کنند.

خجسته افزود: دستگاه‌های نظارتی مخصوصا وزارت اقتصاد و دولت باید این مسئله را مدنظر قرار دهند.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در ادامه در تذکری به هیئت دولت و رئیس جمهور درباره مصوبه‌هایی که مجلس دارد را دولت به آنها عمل نمی‌کند؛ افزود: آقای لاریجانی، هیئت رئیسه مجلس؛ این بحث عملی کردن مصوبات مجلس را نظارت کنید. نباید این طور باشد هرجایی که وزرا و هیئت دولت نمی‌خواهند به مصوبات عمل نمی‌کنند.

وی در پایان متذکر شد: موضوع افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق عملی نشده است و متاسفانه این موضوع بلاتکلیف مانده است، ۳ ماه از سال می‌گذرد و باید تکلیف این افزایش حقوق کارمندان و کارگران مشخص شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.