قوانین دست‌وپا گیر مانع اجرای "اقتصاد مقاومتی" شده است
نماینده مردم سلماس در مجلس گفت: قوانین دست‌وپا گیر مانع اجرا "اقتصاد مقاومتی"شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، شهروز برزگر نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۳خرداد) قوه مقننه پس از قرائت گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی درباره نحوه اجرای قانون نحوه پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی گفت: یکسری قوانین دست و پاگیر وجود دارد که انگیزه‌ای برای ورود بخش خصوصی باقی نمی‌گذارد.

وی با تاکید بر لزوم تعریف مشوق‌های صادراتی و نیز مالیات پایین برای کمک به تولید ملی، به مسئله سیاست‌های اصل ۴۴ در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: ضروری است در بخش کشاورزی تعیین دقیق تعرفه‌ها و حمایت از کشاورز و دامدار دنبال شود.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در آموزش عالی نیز نه به بازار کار توجه می‌شود و نه به نیازهای کشور، در حالی که به اندازه کافی منابع خدادادی و نیروی انسانی کیفی داریم و آنچه مهم است مدیریت صحیح این منابع و بهره برداری از نیروی انسانی است.

**منابع نفتی به درستی استفاده نمی‌شود

برزگر اظهار داشت: منابع نفتی نیز به درستی استفاده نشده مثلاٌ از محصولات یک کارخانه پتروشیمی می‌توان صدها کارخانه ایجاد کرد.

به گفته این نماینده مجلس، سیاست‌های دولت‌ها و کنار گذاشتن مدیران باتجربه نیز به ضرر تولید تمام می‌شود و از سوی دیگر به‌کارگیری مداوم بازنشستگان نیز زمینه ورود نیروهای جوان و خلاق را از بین می‌برد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.