یک نفر از اعضای خانواده خریدها را انجام دهد/ امسال خانه تکانی نکنید
معاون علوم پزشکی گیلان، خرید برخی از اقلام از بازارها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: توصیه می شود یک نفر برای انجام خریدها از خانه خارج شود که این فرد در گروه خطر و سالمندان نباشد تا احتمال مبتلا شدن به بیماری کمتر باشد.

دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۷۰ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم، گفت: در حال حاضر ۳۱۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان گیلان بستری هستند و حال ۷۰ نفر وخیم است.

وی با اشاره به آغاز بازارهای داغ خرید نوروزی، افزود: محیط های شلوغ بازار از فضاهای خوبی برای انتقال انواع بیماری های تنفسی و در راس آنها کروناست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خرید برخی از اقلام از بازارها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: توصیه می شود یک نفر برای انجام خریدها از خانه خارج شود که این فرد در گروه خطر و سالمندان نباشد تا احتمال مبتلا شدن به بیماری کمتر باشد.

حیدرزاده، با اشاره به جذابیت های بازارهای محلی برای مردن به واسطه تنوع محصولات گیاهی و ارگانیک و قیمت های مناسب، یادآور شد: بازارهای محلی به دلیل شرایط خاص برپایی می توانند یکی از فضاهای مناسب برای انتقال ویروس کرونا باشند.

وی با بیان اینکه در بازارهای محلی واحدهای صنفی جداگانه وجود ندارد و همه در کنار هم و با فاصله کم اقدام به خرید و فروش محصولات می کنند، گفت: ازدحام جمعیت و عدم استفاده از ماسک و جابجایی فروشندگان این بازارها بین شهرهای مختلف عملا عامل انتقال دهنده ویروس کروناست.

معاون علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در بازارهای محلی و توجه فروشندگان به فاصله گذاری اجتماعی، عنوان کرد: مردم از ازدحام در این بازارها خودداری کنند.

وی خانه تکانی را یکی از سنت های ایرانی در آستانه تحویل سال دانست و اضافه کرد: برخی از مردم از جوانان فامیل یا موسسات خدماتی برای خانه تکانی کمک می گیرند. از آنجا که این بیماری می تواند در افراد بدون علامت باشد لذا امسال اصلا شایسته نیست که خانه تکانی را با کمک افراد غیر از خانواده خودمان انجام دهیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.