ضرورت تقویت فعالیت ستاد مواسات و همدلی در استان زنجان
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان بر تقویت فعالیت ستاد مواسات و همدلی برای کمک به اقشار آسیبپ‌پذیر در استان تاکید کرد.

خدابخش مرادی‌نافچی پیش از ظهر امروز (۱۳ آذرماه) در جلسه ستاد رزمایش مواسات و کمک مومنانه که به ‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های ستاد کرونای استان، اجرای محدودیت‌های هوشمند بود که در ارزیابی‌های صورت گرفته، در یکی از حوزه‌ها صد درصد و در حوزه دیگر ۹۷.۵ درصد گزارش شده که این حجم از رعایت پروتکل‌ها، نشان از فهم مردم ولایت‌مدار استان است.

وی با اشاره به اینکه با اعمال محدودیت‌هایی که طی دو هفته در استان اجرا شد، سه شهرستان زنجان، ابهر و خدابنده از وضعیت قرمز خارج شد، افزود: خوشبختانه برنامه‌های خوبی از جمله طرح شهید سلیمانی در کشور در حال اجرا است که نتایج اجرای این طرح در استان خوب بوده و امروز شاهد کاهش مبتلایان و افراد بستری در استان هستیم.

مرادی‌نافچی با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی به افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای به‌ویژه سالمندان هستند، توجه ویژه‌ای می‌شود، گفت: آمار فوتی‌ها و بستری‌ها نشان داد که سالمندان جمعیت بیشتری را در استان از لحاظ ابتلا به کرونا به خود اختصاص داده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با تاکید بر تقویت فعالیت ستاد مواسات و همدلی در استان، یادآور شد: کرونا بر معیشت و اقتصاد مردم به‌ویژه چهار دهک پایین، تاثیرات قابل توجه‌ای گذاشته است. ۱۳۰ میلیارد تومان کمک‌های مومنانه تاکنون توسط دستگاه‌های مربوطه و خیرین جمع‌آوری شده است ولی باید بیش از پیش تلاش مضاعفی شود؛ چراکه هنوز پایان کار نیست.

وی با بیان اینکه در کمک‌های مومنانه سه هدف را دنبال می‌کنیم، عنوان کرد: در راستای کمک‌های مومنانه، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و ایجاد فضای همدلی و تفاهم در استان انجام و اقدام به تامین گوشی و خرید تبلت برای دانش‌آوزان بی‌بضاعت شد؛ چرا که ۸۴۸۱ نفر از دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف در استان فاقد گوشی موبایل هستند.

این مسئول با اشاره به تعداد دانش‌آموزان فاقد گوشی در استان، اظهار کرد: انتظار داریم که اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، سازمان صمت، شرکت شهرک‌های صنعتی، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان، انجمن خیرین سلامت و شوراهای اسلامی شهرها و دهیاران، پویشی را در به مدت ۱۵ روز راه‌اندازی کنند تا این جمعیت از دانش‌آموزان با افت تحصیلی مواجه نشوند.

در ادامه این جلسه، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان نیز ضمن گرامی‌داشت هفتمین شب شهادت دانشمند هسته‌ای، شهید محسن فخری‌زاده، اظهار کرد: دشمن با ترور دانشمندان هسته‌ای نشان می‌دهد که از اقتدار علمی کشور بیشتر وحشت دارد، این در حالی است که با ترور هیچ دولتی به قدرت نمی‌رسد.

آیت‌الله علی خاتمی با بیان اینکه ملت ایران در طول ۴۲ سالی که از انقلاب شکوهمند اسلامی ‌می‌گذرد، یاد گرفتند که هیچ پرچمی نباید بر زمین بماند و اگر سرداری به زمین افتاد، سرداران دیگری آن را به دست می‌گیرند، تصریح کرد: باید دو هدف را در این جنایت در نظر گرفت، اول اینکه انتقام از عاملان و آمران در دستور کار باشد و در ثانی راهی که فخری‌زاده انتخاب کرده، باید ادامه‌دار باشد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ واحد از دستگاه‌های مربوطه در ارتباط با ویروس کرونا در راستای کمک به اقشار آسیب‌پذیر کمک کرده‌اند، عنوان کرد: در حال حاضر باید از موازی‌کاری‌ها کم شده و هم‌افزایی‌ها افزایش پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه ۸۴۸۱ دانش‌آموز در استان فاقد گوشی و تبلت هستند، خاطرنشان کرد: تقریبا بیش از ۹۰ روستا به اینترنت پرسرعت مجهز شده‌اند اما نکته اساسی، نبود گوشی و تبلت برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت است که نباید از نسل آینده غافل شویم؛ چرا که آن‌ها گرداننده چرخ‌های توسعه استان و کشور خواهند بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.