امکان عرضه ماسک ۷۰۰ تومانی استاندارد در استان مرکزی فراهم است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی از تولید ماسک استاندارد توسط واحدهای صنفی و صنعتی استان به قیمت ۷۰۰ تومان خبر داد.

سعید فرخی سیزدهم آذرماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به کمبود شدید ماسک در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در استان، افزود: با ورود مردم و گروه های جهادی، موضوع تامین ماسک در استان حل و فصل شد و خوشحالیم که امروز هیچ کمبودی در این راستا وجود ندارد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳ واحد تولید ماسک صنعتی و صنفی در استان گفت: این واحدها سالانه توان تولید حداقل ۵۰۰ میلیون قطعه ماسک استاندارد را دارند، اما در حال حاضر با مسئله فروش مواجهند، متاسفانه در کنار تولید ماسک استاندارد و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی، با تولید و عرضه ماسک غیراستاندارد هم روبرو هستیم که مقرر شد اصناف و صمت در این راستا نظارت های لازم را داشته باشند.

فرخی بیان کرد: در حال حاضر امکان عرضه ماسک استاندارد و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی به قیمت هر عدد ۷۰۰ تومان در استان وجود دارد و از طرفی لازم است که صنایع نیز با توجه به نیاز خود به اقلام بهداشتی مانند ماسک، حتما از واحدهای تولیدکننده مورد تایید، ماسک تهیه کنند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی اظهار کرد: همچنان در معرض خطر هستیم و نارنجی بودن یک شهر به مفهوم اتمام بیماری و عادی شدن همه امور نیست، عادی انگاری به معنی قرمز شدن دوباره و اجرای مجدد محدودیت هاست به همین دلیل امیدواریم که اصناف و گروه های شغلی یک و دو بدانند که همچنان در معرض آسیب هستیم و باید پروتکل ها را رعایت کنیم.

بهروز اکرمی با تاکید بر اینکه فرمانداران در شرایط نارنجی نیز همچنان بازدیدها و نظارت ها را با جدیت دنبال کنند و اجازه قرمز شدن مجدد وضعیت شهرها را ندهند چراکه با دنبال کردن مجدانه بازدیدها و نظارت ها می توان حداقل وضعیت نارنجی شهرها را حفظ و به سمت وضعیت زرد حرکت کرد.

وی تصریح کرد: بازارهای سرپوشیده و پاساژها محل تجمع و خطر هستند، مسئولان بازار و پاساژها باید در رعایت پروتکل ها و اعلام تذکرات لازم به برخی افراد که پروتکل ها را رعایت نمی کنند اهتمام داشته باشند، همچنین از امروز برای شب یلدا ستاد استان و فرمانداران تدبیر خواهند کرد تا وضعیت قرمز تکرار نشود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه فرماندار اراک با تاکید بر اینکه لزوم رعایت کردن پروتکل های بهداشتی به عنوان اهرم کنترل کننده بیماری کووید ۱۹ به اثبات رسیده است، افزود: تعطیلی صنوف از ساعت ۱۸ با موفقیت انجام گرفت و اجرای محدودیت ها طی دو هفته اخیر با جدیت پیگیری شد و با کمک اصناف، مرکز بهداشت، پلیس اماکن و سمن ها عملکردی رضایت بخش حاصل شد.

وی افزود: با حضور اکیپ های سه تا پنج نفره متشکل از مسئولین، فعالیت گروه های بازرسی رصد شد به طوری که طی دو هفته اخیر، روزانه هزار تا ۱۲۰۰ مورد بازرسی انجام شد، ۱۲ تا ۱۵ اکیپ سه نفره فعال و روزانه ۱۵ تا ۲۰ مورد پلمب نیز اجرایی شد.

بختیاری اضافه کرد: با توجه به جمعیت شهرستان اراک حداقل پلمب صورت گرفت، همچنین برای اجرای محدودیت ها مقاومت بالایی صورت نگرفت، پاساژها نهایت همکاری را داشتند و بیش از ۹۵ درصد اصناف نیز در اجرای طرح تمکین داشتند.

در این جلسه، فرماندار ساوه با اشاره به بهبود وضعیت نسبی شهرستان ساوه نسبت به آبانماه، افزود: در دو هفته ابتدایی آذرماه نسبت به دو هفته پایانی آبانماه ۴۲ درصد در بحث موارد بستری، ۱۹ درصد موارد سرپایی، ۳۵.۸ درصد موارد فوتی در شهرستان ساوه کاهش مشاهده شد.

علی میرزایی با اشاره به ارجاع ۱۰ واحد صنفی به مراجع قضایی به دنبال اعمال محدودیت های دو هفته اخیر، افزود: ۳۴۹ مورد اخطار و ۳۰ مورد پلمب انجام شده است و موفقیت اعمال این محدودیت ها به ۸۰ درصد رسید. در حال حاضر ۹۰ درصد مردم استفاده از ماسک و ۸۵ درصد فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کنند.

به گزارش ایسنا، فرماندار خمین نیز با بیان اینکه طی دو هفته اخیر تعداد موارد مثبت کرونا در شهرستان ۴۵ مورد بوده است، گفت: ۲۳ مورد بستری و ۲۲ مورد فوتی ثبت شده است و در حال حاضر موارد بستری در مراکز درمانی شهرستان ۲۳ مورد است.

احمد طهرانی افزود: شهرستان خمین دارای یک واحد تولید لباس بیمارستانی است که در ماه های گذشته وزارت بهداشت مراکز درمانی نیازمند لباس را به این واحد ارجاع می داد ولی در حال حاضر این تصمیم تغییر کرده است و لازم است به جهت حمایت از این واحد تولیدی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز خرید لباس بیمارستانی را از این واحد انجام دهد.

در ادامه این جلسه فرماندار شازند نیز کل مبتلایان به کرونا در شهرستان را ۱۳۴۸ مورد عنوان کرد و گفت: طی دو هفته اخیر موارد ابتلا ۵۵ درصد، موارد بستری ۶۵ درصد و موارد فوتی کاهش چشمگیری داشته است و علیرغم اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی و افزایش ۴۰ درصدی شناسایی بیمار، اما شاهد کاهش موارد مثبت بیماری هستیم.

رجبی تعداد بیمار کرونایی بستری در بیمارستان های شهرستان را در حال حاضر ۶ نفر عنوان کرد و گفت: شهرستان دارای ۲۳۷۵ واحد صنفی در گروه شغلی یک و ۱۱۲۵ واحد صنفی در باقی گروه های شغلی است که ۹۹۵ مورد بازرسی اصناف تاکنون انجام و ۴۰ مورد پلمب گزارش شده است. در طول دو هفته اخیر به صورت کلی ۶ هزار مورد بازرسی و بازدید در سطح شهرستان به انجام رسید و ۱۶۰۰ بسته حمایتی در قالب طرح کمک های مومنانه به نیازمندان اهدا شد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه سرهنگ سپهوند جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به استقرار نیروهای انتظامی، راهور و راه در ۳۰ نقطه استان، گفت: تاکنون ۳۵۰ مورد توسط دوربین و ۶۲۵ مورد به صورت دستی جریمه ۲۰۰ هزار تومانی، ۷۹ مورد در داخل شهرها و ۱۵۶ مورد در ورودی شهرهای نارنجی جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و ۷۹ مورد درون شهرها و ۲۸۸ مورد ورودی شهرها جریمه یک میلیون تومانی صادر شده است، همچنین ۲۰۴۶ دستگاه خودرو عودت داده شده، ۱۴ هزار و ۲۳۸ مورد بازدید از صنوف و ۶۹۳ مورد پلمب انجام شده است.

در این جلسه حجت الاسلام عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر فجر، خواستار مجوز ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی جهت اجرای نمایش در شهرستان های اراک، ساوه و خمین و داوری توسط دوران با رعایت پروتکل های بهداشتی و بدون حضور تماشاگر شد تا استان مرکزی در جشنواره تئاتر فجر نماینده داشته باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.