جزئیات واکسیناسیون جامعه ایثارگری خوزستان
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان از آغاز واکسیناسیون کرونا بین جامعه ایثارگری در این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا فرجیان درباره نحوه توزیع واکسن کووید ۱۹ بین جانبازان بیان کرد: در پیگیری‌های انجام شده توسط بنیاد شهید کشور و حوزه معاونت بهداشت و درمان این بنیاد، ایثارگرانی که نامزد تزریق واکسن کووید ۱۹ در مرحله اول بودند، شناسایی شدند و در مجموع در مرحله نخست تزریق واکسن کرونا به ایثارگران خوزستانی، ۶۹۶ «دز» اختصاص یافته که از امروز کار تزریق آن توسط دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی خوزستان آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با اشاره به اولویت‌بندی در تزریق واکسن به جانبازان، بیان کرد: جانبازان نخاعی در اولویت دریافت واکسن هستند و پس از آن جانبازان شیمیایی شدید، جانبازان نابینا، جانبازان چند عضو قطع و والدین دو شهید به بالاتر در این مرحله واکسن دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه فهرست اسامی این افراد از سطح کشور جمع‌آوری شده و بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به وزارت بهداشت اعلام کرده است، افزود: روز گذشته به ما اعلام شد که سهم استان خوزستان ۶۹۶ دز واکسن کووید ۱۹ است و این تعداد به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال شده‌ است. فرجیان با بیان اینکه در این مرحله که مرحله اول تزریق واکسن به جانبازان است، ۵۵۰ دز به دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز اختصاص داده شد، ادامه داد: همچنین ۵۰ دز به دانشگاه علوم پزشکی دزفول، ۲۰ دز به دانشکده علوم پزشکی بهبهان، ۲۰ دز به دانشکده علوم پزشکی شوشتر و ۵۶ دز به دانشگاه علوم پزشکی آبادان اختصاص یافت. مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: واکسیناسیون از نهم اسفند آغاز شده است و اینکه تزریق در چند مرحله صورت می‌گیرد، بستگی به تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.