وضعیت خوب همدان از نظر شاخص‌های بستری و مرگ ناشی از کرونا
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان گفت: استان همدان از نظر شاخص‌های بستری و مرگ ناشی از کروناویروس، نسبت به میانگین کشوری وضعیت خوبی دارد.

دکتر ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر روند مراجعه بیماران سرپایی به بیمارستان‌های استان بیشتر شده اما تعداد بیماران بستری حدود ۳۰۰ نفر است و روند ثابتی دارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مشکلی در بیمارستان‌های استان نداریم، تصریح کرد: آمادگی داریم در صورت افزایش مراجعات، بتوانیم شرایط را کنترل کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا خاطرنشان کرد: به صورت کلی از نظر شاخص بستری و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در وضعیت مناسبی هستیم و در جایگاهی پایین‌تر از متوسط کشوری قرار داریم.

وی ادامه داد: در مواردی مانند میزان بستری بیماران، ممکن است با برخی استان‌ها اختلاف زیادی داشته باشیم آن هم به این علت است که ما زودتر اقدام به بستری بیماران می‌کنیم تا مراحل درمان را به موقع آغاز کنیم.

جلیلی با تأکید بر اینکه مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را مانند رعایت فاصله گذاری اجتماعی رعایت و از ماسک استفاده کنند، خاطرنشان کرد: بیماران مشکوک به بیماری کووید ۱۹ باید حتماً به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند تا در آن‌ مراکز شرایط بیمار و همراهان آن بررسی شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.