افزایش رفتارهای کرونا پسند در ایلام!
هم‌اکنون ۵ شهرستان ایلام، آبدانان، دهلران، دره‌شهر و چوار در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و بقیه مناطق استان آبی هستند، فاصله‌ی بین آبی و قرمز فاصله‌ی کوتاهی به اندازه بی‌احتیاطی و کم‌توجهی تک تک ما به پروتکل‌های بهداشتی است.

«محمد کریمیان» رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، با بیان اینکه تاکنون ۲۵۳۵۷ نفر در ایلام به کرونا مبتلا شده‌اند و ۶۶۴ نفر فوت کرده‌اند و ۲۴ هزار و ۹۵ نفر بهبود یافته‌اند، اظهار کرد: وضعیت ابتلای افراد در استان برحسب جنس، درصد ابتلا در مردان ۶۰درصد شامل ۱۵۰۹۵مورد و در زنان ۴۰درصد شامل ۱۰۱۱۱مورد بوده و درصد فوت در مردان ۵۸درصد شامل ۳۸۳مورد و در زنان ۴۲درصد شامل ۲۸۱مورد بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۳درصد بیماران کرونایی و ۷۵.۹درصد از متوفیان این بیماری، دارای بیماری‌ زمینه‌ای بوده‌اند، تصریح کرد: وضعیت میانگین سنی مبتلایان ۴۲.۸ و میانگین سنی متوفیان نیز ۶۰.۴سال بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: میزان بروز بیماری در ده هزار نفر جمعیت، در شهرستانهای ایلام ۵۳۹، بدره ۵۳۵ و ایوان ۵۲۸نفر رده‌های اول تا سوم را دارند و میانگین کل استان نیز رقم ۴۳۴در ده هزار نفر است.

کریمیان گفت: میزان فوتی در هر ۱۰ ‌هزار نفر جمعیت در سطح استان شامل شهرستانهای ایلام ۱۵مورد، سیروان ۱۵مورد، ایوان ۱۳مورد و میانگین کل استان نیز ۱۱مورد فوتی در ده هزار نفر جمعیت می‌باشد.

وی تصریح کرد: در رابطه با وضعیت سنی مبتلایان نیز گروه سنی ۳۰تا ۳۹ سال تعداد ۶۱۲۵مورد شامل ۲۴درصد کل مبتلایان و گروه سنی ۴۰تا ۴۹ سال نیز تعداد ۴۹۵۶مورد شامل ۲۰درصد از تعداد کل مبتلایان را به خود اختصاص داده‌اند.

کریمیان در رابطه با وضعیت سنی متوفیان بیماری کرونا تصریح کرد: گروه سنی ۷۰تا ۷۹ سال تعداد ۱۶۷مورد شامل۲۵/۲درصد از تعداد کل متوفیان، گروه سنی ۵۰تا ۵۹سال نیز تعداد ۱۶۰ مورد از متوفیان و ۲۴.۱ درصد و گروه سنی ۶۰ تا ۶۹ سال نیز تعداد ۱۵۶مورد شامل ۲۳.۵ درصد کل متوفیان را به خود اختصاص داده‌اند.

« جمیل صادقی فر» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز اظهار کرد: عادی‌انگاری و ساده انگاری در خصوص ابتلا به کرونا، احتمال شروع پیک چهارم کرونا در روزهای پایانی سال را افزایش می‌دهد و مردم باید مراقبت‌ها را بیشتر کنند.

وی گفت: متاسفانه وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در بین مردم و اصناف به حدی پایین آمد که بعد از روزهای آرام اواخر آذرماه و دی ماه، مجدد در شروع بهمن با یک شیب ملایم هم تعداد مبتلایان و هم تعداد بستری‌ها رو به افزایش است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: با افزایش ملایم تعداد مبتلایان و بستریهای ناشی از کرونا، متاسفانه استان از وضعیت آبی خارج شد و شهرستان‌های ایلام، آبدانان، دهلران و دره شهر و چوار در وضعیت زرد قراردارند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.