تجمعات ممنوع است
معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: طی مصوبه ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا تجمعات کلی در وضعیت قرمز، نارنجی و زرد کرونایی ممنوع است.

محمدرضا صائینی ظهر امروز (۲۴ دی‌ماه) در نشست خبری که به‌ صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه ۱۶۵ تیم پایش و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان زنجان با همکاری گروه‌های داوطلب بسیجی و مردمی در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: با توجه به بهتر شدن چرخش ویروس کرونا در سطح استان که نماد آن در قالب رنگ‌بندی‌ها اعلام می‌شود، ممکن است بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط افراد تاثیر بگذارد.

وی با بیان اینکه تذکرات شفاهی و کتبی به اصناف، ادارات و ارگان‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند از سوی معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان برای پیشگیری از شیوع بیشتر مجدد کرونا داده می‌شود، افزود: طی مصوبه ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا تجمعات کلی در وضعیت قرمز، نارنجی و زرد کرونایی ممنوع است.

این مسئول با بیان اینکه تالارهای استان زنجان همچنان در خصوص دعوت‌های کلی و جمعی اعم از عروسی، ولیمه فرد فوت شده و غیره بر اساس پروتکل‌ها محدودیت دارند، تصریح کرد: حضور با رعایت فاصله اجتماعی در قالب فضاهای تعریف شده برای غذاخوری در سرو غذا و تالارهای استان مانعی ندارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان در رابطه با وضعیت بیماری کرونا در شهرستان ابهر، خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمارهای موجود؛ در حال حاضر شهرستان ابهر وضعیت خوبی را از لحاظ بیماری کرونا دارد و روند بیماری در این شهرستان نزولی بوده و تعداد بستری‌های کرونایی این شهرستان نیز کاهش پیدا کرده است.

مدیر مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: طبق دستورالعمل‌های ابلاغی در مناطق زرد کرونایی هرگونه مراسم آیینی و مذهبی در هر مکانی اعم از تالار، خانه‌ها و غیره ممنوع بوده و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد خواهد شد.

جلیل نصیری با بیان اینکه در خصوص فعالیت اصناف تعطیل در استان، افزود: در حال حاضر منتظر دستورالعمل جدید ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا هستیم که در آن تعبیری در وضعیت رنگ‌بندی کرونا و فعالیت‌های اصناف ایجاد خواهد شد، هستیم.

وی با بیان اینکه در بحث رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مشکلاتی در بحث آرامستان‌ها و پاساژهای استان وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر تجمع در دفاتر پیشخوان دولت استان کمتر از گذشته شده است، هر چند که سه روز گذشته بسیار شکننده و خطرناک بود.

این مسئول با بیان اینکه درصد رعایت بهداشت فردی در امکان عمومی در هفته‌های اخیر بیش از ۹۰ درصد بوده است، خاطرنشان کرد: مردم باید خودشان پیگیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصناف استان باشند و می‌توانند نظرات و شکایت‌های خود را از طریق سامانه ۱۹۰ و ۴۰۳۰ به کارشناسان بهداشت محیط برای پیگیری اطلاع دهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.