محدودیت فعالیت مشاغل گروه ۳ و ۴ ادامه یابد
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در شرایط استان نارنجی همچنان محدودیت های گروه های شغلی ۳ و ۴ باید ادامه یابد.

دکتر سید محمد جمالیان سیزدهم آذرماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی بیان کرد: از روز شنبه شرایط استان مرکزی نارنجی می شود ولی لازم است که محدودیت های گروه های شغلی ۳ و ۴ همچنان ادامه داشته باشد.

وی افزود: گروه های شغلی ۳ شامل مدارس، دانشگاه ها، آموزشگاه های فنی و حرفه ای، سینما، تئاتر و آرایشگاه های زنانه و گروه شغلی ۴ شامل دورکاری ادارات و سالن های ورزشی می شود که بهتر است همچنان محدودیت فعالیت داشته باشند که در این صورت تا ۱۰ دیماه وضعیت کرونایی استان مطلوب خواهد شد.

جمالیان نسبت به برگزاری میهمانی ها بویژه در شب یلدا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اعمال محدودیت ها از ۲۰ آبانماه که روند کاهش در آمار ابتلا، بستری و فوتی را رقم زده است گفت: به نظر می رسد در نیمه دوم آذرماه نتیجه این تعطیلی دو هفته ای خود را نشان دهد. در هفته چهارم آبانماه موارد مثبت در شهرستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ۹۹۰ مورد بوده است که در هفته اول آذرماه به ۸۵۲ مورد و در هفته دوم آذرماه به ۶۲۷ مورد رسیده است.

دکتر علی علیمحمدی افزود: در مجموع تعداد موارد مثبت ابتلا به کرونا در استان مرکزی از ۱۸۸۶ مورد در هفته چهارم آبان به ۱۰۶۷ مورد در هفته دوم آذرماه رسیده است.

وی با اشاره به روند کاهشی موارد بستری در استان، بیان کرد: ۳۶۰ مورد بستری در پایان آبانماه به ۲۳۵ مورد در هفته دوم آذر رسیده است به طوری که در شهرستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی از ۲۰۶ مورد بستری به ۱۵۷ مورد در هفته دوم آذرماه رسیده ایم، در دانشگاه علوم پزشکی ساوه ۱۲۵ مورد بستری به ۵۵ مورد و دانشکده علوم پزشکی خمین ۲۹ مورد بستری به ۲۳ مورد کاهش پیدا کرده است.

علیمحمدی در خصوص موارد درمان سرپایی، گفت: در دانشگاه علوم پزشکی اراک ۷۸۴ به ۴۷۰ مورد، در ساوه ۷۰۹ مورد بیمار سرپایی به ۳۴۰ مورد و در خمین ۳۳ مورد به ۲۲ مورد کاهش یافته است.

وی در خصوص موارد فوتی با بیان اینکه ۸۳ مورد فوتی استان به ۵۶ مورد رسیده است، تصریح کرد: تعداد موارد فوتی در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک از ۵۲ مورد در پایان آبانماه به ۴۱ مورد در هفته دوم آذرماه رسید. این آمار در ساوه از ۱۷ مورد به ۱۱ مورد و در خمین از ۷ مورد به ۴ مورد تقلیل یافته است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیشترین رده سنی موارد فوتی در استان مرکزی را همچنان ۸۰ تا ۸۹ سال برشمرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.