زیرساخت‌های تغسیل اموات کرونایی در هیدج وجود ندارد
شهردار هیدج گفت: زیرساخت‌های تغسیل اموات کرونایی در هیدج وجود ندارد که برای حل این مشکل نیازمند مشارکت خیرین هستیم.

رضا حیدری ظهر امروز (اول آذرماه) در جلسه قرارگاه پیشگیری از کرونا در شهر هیدج با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی به مدت ۱۰ روز در کشور، عنوان کرد: این محدودیت‌ها در شهر هیدج نیز با جدیت و قاطعیت اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه کرونا ویروس، رفته‌رفته خطرناک‌تر شده و اغلب ابتلا به صورت خانوادگی شده است، ادامه داد: افراد مسن قربانی اصلی دورهمی‌های خانوادگی هستند.

این مسئول با بیان اینکه کنترل بیماری به‌صورت محله‌محور و خانواده‌محور یکی از اولویت‌های مبارزه با کرونا در هیدج است، عنوان کرد: در این طرح‌ها از ظرفیت بسیج، نیروی انتظامی و سپاه نیز بهره‌گیری خواهد شد.

شهردار هیدج با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات شهر هیدج تجمع در آرامستان علی‌رغم اعلام تعطیلی و اطلاع‌رسانی قبلی است، یادآور شد: متاسفانه برخی از شهروندان بدون توجه به هشدارها نسبت به هنجارشکنی اقدام کرده و از مسیرهایی نامناسبی که منتهی به آرامستان می‌شود، برای تردد استفاده می‌کنند.

این مسئول با اشاره به این که ممنوعیت تجمعات بارها به مردم اطلاع‌رسانی شده است، اضافه کرد: با توجه به اعمال محدودیت‌ها در صورت فوت هر فردی ورود برای عموم به آرامستان ممنوع است.

وی، با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در حوزه اموات کرونایی در هیدج وجود دارد موضوع جابه‌جایی آنان است، یادآور شد: در همین زمینه رایزنی برای خرید یک آمبولانس جداگانه برای اموات کرونایی در حال انجام است.

حیدری با اشاره به اینکه زیرساخت تغسیل اموات کرونایی در شهر هیدج وجود ندارد، تصریح کرد: فوتی‌های کرونایی هیدج در ابهر تغسیل می‌شوند.

شهردار هیدج با بیان اینکه مردم هیدج مردمی خیر بوده و در همه امور پای کار هستند، اضافه کرد: برای حل بخشی از معضلات آرامستان جدید نیازمند ورود خیرین هستیم.

وی به وجود واحدهای تولیدی کفش به صورت سنتی در هیدج نیز گریزی زد و افزود: در برخی از این واحدها پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود که سبب می‌شود این واحدها به محلی برای شیوع کرونا تبدیل شود.

حیدری با اشاره به وجود خانه سالمندان نرگس در هیدج، ادامه داد: این مجموعه برای کنترل کرونا نیازمند توجه جدی است، زیرا سالمندان در برابر این بیماری بسیار آسیب‌پذیر هستند.

شهردار هیدج از استقرار کانکس در مبادی ورودی و خروجی شهر هیدج برای کنترل رفت و آمدها خبر داد و گفت: اجازه ورود ماشین با پلاک غیربومی به شهر هیدج داده نمی‌شود و اکیپ‌های بازرسی و کنترل نظارت نیز به صورت مستمر در شهر فعال خواهند بود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه عنوان شد طی آبان‌ماه تست کرونای ۱۹۳ نفر در هیدج قطعی اعلام شده و ۸ نفر نیز با این بیماری فوت کرده‌اند که نسبت به جمعیت شهری هیدج آمار مطلوبی نیست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.