مدیریت پیک ششم کرونا در دستور کار مدیران استان باشد
استاندار خراسان رضوی گفت: مدیریت پیک ششم باید در دستور کار مدیران خراسان رضوی باشد.

محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای خراسان رضوی که در محل سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بعد از حدود سه ماه کار فشرده و پشت سر گذاشتن یکی از سخت‌ترین پیک‌های کرونا، آرامش نسبی خوبی در استان ایجاد شده که مرهون زحمات کادر درمان و مدیریت استان است اما خراسان رضوی همچنان در معرض پیک ششم کرونا قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت پیک ششم باید در دستور کار مدیران استان باشد، افزود: عادی‌انگاری یکی از مشکلات کشور و استان است که در این راستا باید نهادینه‌سازی استفاده از ماسک به طور ویژه دنبال شود. با توجه به اینکه همچنان جامعه و مردم در معرض ابتلا به کرونا هستند، واکسیناسیون به تنهایی کارساز نیست؛ لذا باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در یک ماه اخیر در حوزه واکسیناسیون هم‌افزایی خوبی برای استفاده از همه ظرفیت‌ها در استان اتفاق افتاده که اثرات آن را به وضوح می‌توان مشاهده کرد. بر اساس آخرین آمار ظرفیت ۸۱ هزار دوز تزریق در استان ایجاد شده که تا ۱۴۰ هزار دوز نیز امکان تامین زیرساخت‌ها در استان وجود دارد.

معتمدیان عنوان کرد: با توجه به تامین زیرساخت‌های واکسیناسیون در استان، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر اخیر خود به استان در خصوص تامین واکسن مورد نیاز قول مساعد داده است. باید به حداقل ۷۰ درصد مردم ۲ دوز واکسن خود را دریافت کنند تا شاهد ایمنی پایدار در استان باشیم.

وی بر تشدید نظارت‌ها تاکید کرد و گفت: برای مدیریت بهتر بیماری باید همچنان اقدامات بازدارنده در دستور کار باشد. پای کار بودن همه دستگاه‌ها اولویت مدیریت استان است و در این رابطه باید از همه ظرفیت‌های علوم پزشکی استفاده شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی بیان کرد: همچنان که کارشناسان بهداشت و درمان تاکید کرده‌اند، تزریق حتی ۲ دوز واکسن مانع ابتلا به کرونا نمی‌شود اما در میزان کاهش فوتی‌ها بسیار اثرگذار است؛ لذا افرادی که واکسن زده‌اند، همچنان پروتکل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک را رعایت کنند. همچنین مردم حتما برای انجام واکسیناسیون به مراکز بهداشتی مراجعه کرده و به شایعات فضای مجازی توجه نکنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.