ابراز نگرانی فرماندار هرسین از برگزاری تجمعات پر خطر در این شهرستان
فرماندار هرسین از برگزاری تجمعات پرخطر، مجالس ترحیم و عروسی در این شهرستان ابراز نگرانی کرد.

عبدالله کنجوریان در جلسه ستاد مدیریت کرونای شهرستان گفت: علیرغم هشدارهای گسترده متاسفانه روند برگزاری مراسم پرخطر منجر به تجمع در شهرهای هرسین و بیستون رو به افزایش است.

وی ادامه داد: سنتی بودن منطقه و فضای عشایری شهرستان هرسین و همچنین دعوت صاحبان مجالس عزا و عروسی، باعث شده مردم خود را ملزم به حضور در تجمعات بدانند و این موضوع بعنوان یک آسیب مهم و جدی در شهرستان هرسین تلقی می شود.

فرماندار هرسین افزود: چاپ اعلامیه، وجود کانالهای اطلاع رسانی فاتحه خوانی و فعالیت گسترده قاریان مجالس عزا به شدت گرفتن تجمعات پر خطر در این شهرستان افزوده است.

کنجوریان همچنین از تعطیلی صحن زیارتگاه های مذهبی این شهرستان خبر داد و افزود : صحن امامزاده مهدی (ع) و امامزاده باقر(ع) شهرهای هرسین و بیستون بخاطر جلوگیری از شیوع کرونا در پنجشنبه آخر سال تعطیل است.

کنجوریان گفت: در صورت ادامه مراسم و تجمعات پرخطر و عدم توجه به هشدارها، اقدامات پیشگیرانه ای در روزهای پایانی سال در شهرستان هرسین بویژه در حوزه اصناف اتخاذ خواهد شد.

کنجوریان در ادامه بر مدیریت استرس کرونا در بین خانواده ها تاکید و اظهار کرد: ترس از ابتلا به کرونا یا عدم رعایت شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی توسط عده ای از مردم، اضطراب و استرس در میان خانواده‌ها و سایر مردم را تشدید می کند و در این راستا والدین باید کودکان خود را مورد توجه ویژه قرار دهند.

کنجوریان همچنین از مردم خواست به منظور حفظ سلامت خود و عزیزانشان ضمن استفاده از ماسک، از اصنافی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند خرید نکنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.