دید و بازدید روز پدر با سالمندان ممنوع/ خطر ویروس بریتانیایی
معاون علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر لزوم پرهیز از انجام مسافرات در این روزها، خاطرنشان کرد: دید و بازدیدها و دورهمی های روز پدر ممنوع است و باید از طریق فضای مجازی ارتباط برقرار کنیم، زیرا سالمندان بیشتر در معرض خطر هستند.

دکتر آبتین حیدرزاده با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۶۳ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان بستری شدند، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۱۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند و ۶۰ نفر در وضعیت بد قرار دارند.

وی با اشاره به تعطیلات روز پدر و روز جمعه و احتمال حضور مسافران در گیلان، افزود: با توجه به برودت هوا و بارش برف و باران، شاهد قرار گرفتن افراد به همراه مسافران در فضاهای بسته هستیم که امکان ابتلا به کرونا را افزایش می دهد. همچنین ممکن است مسافران با حضور در بازار و خرید کردن، عامل انتقال ویروس به خانه میزبان شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفت وگو با خبر شبکه باران، با تاکید بر لزوم پرهیز از انجام مسافرات در این روزها، خاطرنشان کرد: دید و بازدیدها و دورهمی های روز پدر ممنوع است و باید از طریق فضای مجازی ارتباط برقرار کنیم، زیرا سالمندان بیشتر در معرض خطر هستند.

حیدرزاده، با اشاره به شیوع کرونای بریتانیایی در سطح کشور و مشاهده دو مورد مثبت در گیلان، گفت: احتمالا این بیماری در استان نیز پراکنده شده و باید دورهمی ها و دید و بازدیدها را متوقف کنیم.

وی با بیان اینکه کرونای جدید کودکان، نوجوانان و افراد زیر ۱۸ سال را مبتلا و بدحال می کند، یادآور شد: گونه جهش یافته کرونا نیز می تواند بدون علامت باشد و به راحتی به پدربزرگ ها و مادربزرگ ها سرایت کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.