عقب افتادن دولت الکترونیک در استان سمنان با همه‌گیری کروناویروس
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان معقد است که شیوع همه‌گیری کووید۱۹ سبب عقب افتادن اجرای طرح دولت الکترونیک در این استان شده است.

فاطمه منصوری ۲۹دی‌ماه در جلسه کمیته اصلاح ساختار، فرآیندها و فناوری‌های مدیریتی در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان اظهار کرد: فضای مجازی و لزوم اجرای طرح دولت الکترونیک در جریان این همه‌گیری عالمگیر اهمیت خود را بیش از پیش نشان داد.

معاون استاندار و رئیس کمیته اصلاح ساختار، فرآیندها و فناوری‌های مدیریتی استان سمنان گفت: سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در جلوگیری از شایعه پراکنی و مقابله با فساد در محیط اداری و دستگاه های اجرایی بسیارتاثیر گذار است.

وی افزود: یکی از رویه‌های مهم در ایجاد مشارکت پایدار بین مردم و نظام اداری دسترسی آزاد به اطلاعات است و اجرای دقیق این طرح به تقویت و سرمایه اجتماعی، اعتماد سازی و ارتباط بیشتر بین دولت و مردم می‌انجامد.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با دسترسی آزاد به اطلاعات اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی شود تا شهروندان بدانند که چقدر می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت: جلب مشارکت حداکثری دستگاه‌ها را در اجرای این طرح داشته باشیم و اطلاع‌رسانی بیشتری هم به مردم صورت بگیرد.

منصوری تصریح کرد: اعتمادسازی و جلوگیری از فساد از جمله مزایای دسترسی آزاد به اطلاعات و از طرف دیگر اجرای این طرح در جلوگیری از شایعات بی‌اساس هم تاثیرگذار است.

وی گفت: در اجرای دولت الکترونیک خیلی عقب هستیم و کرونا باعث شد خیلی از موارد را مجبور باشیم با سرعت بیشتری اجرایی کنیم و ایده‌های جدیدتر هم برای توسعه دولت الکترونیک از سوی دستگاه‌ها اجرا می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت: احتمال افزایش شیوع مجدد کرونا ویروس در استان سمنان وجود دارد و تحقق دولت الکترونیک‌ به طور جد برای کاهش مراجعه اقشار مردم به ادارات در دستور کار باشد.

منصوری تصریح کرد: طرح نظام آراستگی محیط کار از استانداری شروع و به کلیه دستگاه‌های اجرایی انتقال داده شود اما وضعیت اسفناک را در خیلی از دستگاه اجرایی از نظر به هم ریختگی و بی‌نظمی در اموال شاهد هستیم که این رویه باید برچیده شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.