پروتکل های بهداشتی در بیمارستان امام ایلام رعایت نمی‌شود
در ایامی که پاندمی کرونا هنوز از هموطنان قربانی می گیرد حداقل انتظار از سیستم درمان و دانشگاه علوم پزشکی این است که پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی در درمانگاه ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی آن رعایت شود تا از گسترش این بیماری جلوگیری شود.

خروج استان ایلام از وضعیت نارنجی خبر خوب و امیدوارکننده ای است که به تازگی‌ اعلام شد ولی عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، آن هم توسط سیستم بهداشت و درمان که بیشترین انتظار از آن می رود و خود باید اشاعه دهنده رعایت دستورالعمل های بهداشتی باشد، می تواند کام مردم استان را دوباره تلخ کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، با مراجعه به درمانگاه بیمارستان امام (ره) ایلام شاهد ازدحام بیمارانی هستیم که برای ویزیت یا اخذ نوبت ویزیت به درمانگاه مراجعه کرده اند؛ این در حالی است که این بیمارستان مجهز به سیستم نوبت دهی تلفنی است و قاعدتا نباید شاهد چنین ازدحامی در درمانگاه آن باشیم.

یک خانم مراجعه کننده با ابراز گلایه از وضعیت موجود می گوید: به تازگی از کرونا جان سالم به در برده ام اما برای مراجعه به متخصص گوش و حلق و بینی مجبور شدم به پزشک مراجعه کنم ، صبح برای گرفتن نوبت آمدم خلوت بود ولی دکتر حضور نداشت و به من گفتند بعدازظهر باید برای ویزیت بیایی و کسی هم نگفت که امکان نوبت دهی تلفنی وجود دارد.

بیمار دیگر با ارائه شماره پیگیری خود به خبرنگار ایسنا، گفت: نوبت تلفنی گرفته ام ولی الان به من می گویند آن نوبت حساب نمی شود و باید مجددا نوبت بگیری و من هم اجبارا نوبت حضوری گرفتم.

یکی دیگر از مراجعین با ناراحتی می گوید: بیمار نوبت سی و نهم متخصص چشم پزشک هستم نمی‌دانم تا چند نفر نوبت داده‌اند ولی حتی در ایام غیرکرونا هم چنین تعداد ویزیتی زیاد است چه برسد به این ایام شیوع کرونا.

یکی دیگر از بیماران می گوید: اگر هزینه ویزیت در مطب را داشتم هیچ وقت به درمانگاه و چنین محیط شلوغی وارد نمی شدم، هیچ تضمینی‌ برای عدم ابتلای افراد سالم در این محیط وجود ندارد؛ صندلی‌ها را یک در میان ضربدر قرمز زده اند تا فاصله گذاری رعایت شود ولی جمعیت آن‌قدر زیاد است که همانطور که می بینید مردم شانه به شانه هم نشسته‌اند.

تاکنون در استان ۲۳ هزار و ۸۲۲ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و این ویروس ۶۵۰ نفر در استان را به کام مرگ فرستاده است، بنابراین نباید با این ازدحام‌هایی که می‌توانند نباشند، به تاجداری این ویروس کمک کرد و باید بیش از پیش از امکانات روز مانند نوبت‌دهی تلفنی و اینترنتی برای جلوگیری از این شلوغی‌ها بهره گرفت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.