آغاز روند نزولی مبتلایان و مرگ‌ومیرهای کرونایی در استان سمنان
استاندار سمنان از آغاز روند نزولی ابتلا به کووید۱۹ و مراجعت به بخش‌های کرونایی بیمارستان‌ها در این استان خبر داد.

علیرضا آشناگر در گفت‌وگو با خبرنگاران از آغاز روند کاهش مبتلایان و مرگ‌ومیرهای کرونایی در مجموعه تحت پشش دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود خبر داد و اظهار کرد: وضعیت استان سمنان متاثر از اعمال محدودیت‌های اخیر، به لطف الهی هم از نظر میزان مبتلایان و هم از نظر فوتی‌ها در حال رسیدن به یک وضعیت ثبات و آغاز روند نزولی است.

رئیس ستاد استانی مقابله با کروناویروس به تمجید از همراهی و همکاری مردم در اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی پرداخت و افزود: امید می‌رود که با تداوم این روند به تدریج استان از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی و زرد، تغییر وضعیت دهد.

وی از افزایش ترخیصی‌ها در بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: همزمان با افزایش بهبودیافتگان و ترخیصی‌ها در استان شاهد آغاز روند کاهشی بستری‌ها در استان هستیم.

آشناگر از کادر درمان به عنوان مجاهدان نام برد و خاطرنشان کرد: کادر درمان چه در مجموعه تحت پوشش علوم پزشکی سمنان و چه در مراکز درمانی و بیمارستانی تحت پوشش علوم پزشکی شاهرود در این یک ساله مجاهدانه در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند که از همه آنها تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص کاهش نیروی انسانی در ادارات و اعمال برخی محدودیت‌ها در استان گفت: در هفته گذشته با اعمال محدودیت‌های کرونایی، دستگاه های اجرایی استان به استثنای دستگاه‌های خدمات‌رسان، دستگاه‌های نظارتی و امدادی موظف شدند که با یک سوم نیروها به فعالیت بپردازند که تغییراتی در این روند در هفته دوم ایجاد شده که براساس آن دستگاه‌ها با تشخیص ریاست دستگاه می‌توانند میزان نیروها را به حداقل ممکن برسانند. البته بدیهی است که این کاهش نیرو نباید در روند خدمات‌دهی دستگاه‌ها اخلالی ایجاد کند.

استاندار سمنان با اشاره به برخی محدودیت‌ها در فعالیت مدیران اجرایی ادامه داد: مدیران دستگاه‌های استانی و شهرستانی، معاونین آنها و همچنین فرمانداران و معاونین فرمانداران شامل این کاهش روزهای کاری نمی شوند و موظف هستند در محل کاری خود حاضرشوند.

وی از راه‌اندازی اکیب‌های بازرسی در استانداری خبر داد و گفت: این اکیب‌ها هم بر فعالیت اصناف و هم بر فعالیت دستگاه‌هایی اجرایی فعالیت دارند و موظفند با تخلفات در این حوزه برخورد کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.