ولایتی: سعودی‌ها با ادامه جنگ نابرابر یمن بیش از امروز متضرر می‌شوند
مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب با اشاره به حملات اخیر ائتلاف سعودی به بندر حدیده یمن گفت: سعودی‌ها و اماراتی‌ها با ادامه جنگ نابرابر یمن بیش از امروز متضرر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، علی اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد در حاشیه مراسم بسیج اساتید این دانشگاه که ظهر امروز (چهارشنبه ۳۰ خرداد) برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا کشورهای اروپایی به تعهداتشان در برجام پایبند مانده‌اند، گفت: ایران شرایطش را به کشورهای اروپایی اعلام کرده بنابراین اروپایی‌ها موظف هستند تا به تعهداتش عمل کرده و آمریکا را وادار کنند که دست از خرابکاری‌هایش بردارد.

وی افزود: جمهوری اسلامی در مسئله برجام بارها موضعش را از زبان رئیس‌جمهور گفته و به هیچ وجه از خواسته‌هایش کوتاه نخواهد آمد.

مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب با اشاره به انتخابات عراق گفت: خوشحالیم که انتخابات عراق بدون مشکل و در امنیت بالا برگزار شد. انشااللّه مسئولان عراق هر چه زودتر مجلس جدید را تشکیل دهند.

**وضعیت یمنی‌ها پیروزمندانه است

وی با اشاره به حملات اخیر ائتلاف سعودی به بندر حدیده در غرب یمن گفت: وضعیت یمنی‌ها پیروزمندانه است و ما هر روز شاهد پیشرفت بیشتر آنها هستیم. نقش حوثی‌ها و ارتش مقاوم یمن بسیار تاثیرگذار بوده به طوری که پس از ۳ سال بمباران امروز قوی‌تر از روز اول جنگ هستند.

ولایتی گفت: اماراتی‌ها و سعودی‌ها باید بدانند که اگر این جنگ نابرابر را ادامه دهند بیش از امروز متضرر می‌شوند.

وی با اشاره به نقش آمریکا در نآرامی‌های منطقه گفت: آمریکا پس از آن که داعش و النصره در عراق و سوریه شکست خوردند، نقاب از چهره برداشت. چند سال پیش وارد منطقه شد و شرق فرات را اشغال کرد ولی آنها باید بدانند شرق فرات برای آنها به ویتنام دیگر تبدیل می‌شود.

مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری با اشاره به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل خاطرنشان کرد: حقوق بشر همواره برای آمریکایی‌ها ابزاری سیاسی برای فشار آوردن به کشورها است که اگر برای آنها منفعتی داشته باشد در آن حضور دارند و اگر نفعی از بودن در این شورا نبرند الزامی برای ماندن در آن ندارند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.