امام خامنه‌ای: نگاه مجلس به ظرفیت‌های ملی نباید مأیوسانه باشد
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس و نمایندگان مجلس گفتند: نباید نگاه مجلس به توانایی‌ها و ظرفیت‌های ملی مأیوسانه باشد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۳۰خرداد) در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرمودند: امام (ره) فرمودند «مجلس عصاره‌ همه‌ فضائل ملت است». دقت کنید، نگفتند، عصاره‌ همه‌ خصلت‌های ملت. مجلس نباید نماد «تردید»، «خودکم‌بینی»، «یأس»، «ناامیدی» و «عدم توجه به مسائل کشور» باشد. مجلس نباید نگاهش به توانایی‌ها و ظرفیت‌های ملی مأیوسانه باشد.

ایشان گفتند: این ملت در تاریخ، نماد ایمان، علم، اعتمادبه‌نفس، افتخار به داشته‌های خود و نماد پایداری بوده است. البته متأسفم که مطالعه‌ تاریخ در میان جوانان ما کم است. سلجوقی‌ها که به ایران تهاجم کردند، نه‌ فقط در تمدن ایرانی هضم شدند، بلکه ناچار، به مروجان و مبلغان فرهنگ ایرانی تبدیل شدند. مغول‌ها هم نتوانستند فرهنگ و تمدن و نیاز خود را به ما تحمیل کنند. در دوره‌ ما هم ۴۰ سال است که سخت‌ترین دشمنی‌ها با ملت ایران می‌شود، هر کاری توانسته‌اند کرده‌اند: از جنگ، تحریم و توطئه‌ امنیتی.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: حالا این ملت را با قبل از انقلاب مقایسه کنید؛ اقتدار و عظمت این ملت، پیشرفت و علم این ملت، حضور این ملت در عرصه‌های بین‌المللی را ببینید. شما عصاره‌ی فضائل این ملتید، پس بدانید که چه‌کار باید بکنید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.