یک نماینده مجلس: اجازه نمی‌دهیم "FATF" در مجلس تصویب شود
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن اینکه کنوانسیون (FATF) را استعماری قلمداد کرد، گفت: اجازه نمی‌دهیم "FATF" در مجلس تصویب شود.

ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به مسکوت ماندن پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (FATF) در مجلس، گفت: کنوانسیون (FATF) یک لایحه استعماری است و درهای سلطه را بر کشور ما با دست خودمان باز می‌کند.

بیشتر بخوانید:

گزارش: تفسیر عجیب لاریجانی از نظر قطعی شورای نگهبان درباره یکی از لوایح FATF

وی با اشاره به اینکه گفته می‌شود ۶۰ عضو کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (FATF) حق تحفظ دارند و ایران هم با شرط حق تحفظ به این کنوانسیون می‌پیوندند، اظهار داشت: بیان اینگونه مسائل از سوی برخی، یا از سر ناآگاهی و یا از روی عناد با منافع کشور و ملت ایران است، زیرا این کشورها تاکنون در مواردی نتوانسته‌اند از حق تحفظ‌شان استفاده کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: وقتی ما الحاق به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (FATF) را امضا کنیم، با دست خودمان گروه‌های مقاومت منطقه، حزب‌الله و تشکل‌های مردمی منطقه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهیم که در این شرایط هیچ راه برگشتی نیز وجود ندارد.

حسن‌بیگی اضافه کرد: اغلب نمایندگان مجلس با الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (FATF)مخالف‌اند، ما اجازه نمی‌دهیم که این لایحه در مجلس تصویب شود، زیرا آثار زیان‌بار بلندمدتی برای کشور، مردم و نظام دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: لایحه پیوستن ایران به FATF استعماری است و در صورت تصویب، تاریخ و آیندگان درباره مجلس دهم قضاوت خوبی نخواهند داشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.