واحدهای صنایع تبدیلی کشاورزی آذربایجان شرقی در خدمت مبارزه با ویروس کرونا
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از حضور مؤثر واحدهای صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا با تولید مواد اولیه الکل و مواد ضدعفونی کننده خبر داد.

ایاز برنو در حاشیه بازدید از شرکت تبریز پاک، تولید کننده گیاهان داروئی و عرقیات سنتی در شهرک عالی نسب تبریز، گفت: تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی نیز همگام و همراه با مدافعان سلامت در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا به میدان آمده‌اند.

وی از اختصاص بخش‌هایی از واحدهای صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان به تولید مواد اولیه الکل و مواد ضدعفونی کننده از اول اسفندماه سال گذشته خبر داد و افزود: در این واحدی که امروز بازدید کردیم، یکی از واحدهای تولید عرقیات در تبریز است که برای کمک به تامین مواد ضدعفونی کننده اقدام به تولید این مواد بر پایه الکل کرده است.

وی با بیان این‌که با تلاش همکاران صنایع تبدیلی سازمان و دانشگاه تبریز واحدهایی که توان تولید ماده اولیه مواد ضدعفونی کننده (الکل) را داشتند شناسایی و احصاء شدند، افزود: تعدادی از واحدهای تولیدی در شهرستان‌های تبریز، مرند، بناب و... که خط تولید آن سرکه و اسانس گیاهی بود، با توجه به کمبودهای موجود خط تولید خود را به تولید الکل طبی یا اتانول تغییر داده‌اند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، افزود: با توجه به این‌که واحدهای تولیدی صنایع تبدیلی جهادکشاورزی با کار جهادی با تمام توان پای کار هستند لذا انتظار می‌رود که در سال جهش تولید بتوانیم چانچه شایسته این واحدها باشد از آن‌ها حمایت کامل داشته باشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.