بررسی روابط ایران و ترکمنستان در کمیسیون امنیت ملی مجلس
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی روابط ایران و ترکمنستان در جلسه امروز کمیسیون متبوعش خبر داد.

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم به تشریح جلسه امروز (دوشنبه)‌ کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: کمیسیون با هدف بررسی روابط ایران و ترکمنستان مباحثی را مورد ارزیابی، بررسی و گفت‌وگو قرار داد.

بیشتر بخوانید:

بررسی شکایت ترکمنستان از ایران در مجلس

وی افزود: در این جلسه که نمایندگان وزارتخانه‌های نفت، نیرو، مدیرعامل شرکت‌گاز، وزارت امو‌ خارجه و بانک مرکزی حضور داشتند، مناسبات دو کشور به بحث گذاشته شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بررسی روابط ایران و ترکمنستان در این کمیسیون تصریح کرد: مباحث اقتصادی بین دو کشور به ویژه موضوع مبادلات و انتقال گاز، از جمله موضوعات مهم جلسه بود. همچنین رفع مشکلات مبادلات برق دو کشور اعم از بخش دولتی و خصوصی در دستور کار بود.

نماینده مردم ورامین در مجلس یادآور شد: ترکمنستان در هر دو حوزه مذکور مطالباتی از جمهوری اسلامی دارد که به دلیل عدم پرداخت مطالبات،گله‌‌مند و باید دولت مشکل را حل کند. البته مسئولین حوزه برق مدعی بودند که مشکلات بانکی مانع حل و فصل مطالبات ترکمنستان است.

وی تأکید کرد: بر اساس جمع‌بندی‌ها، گره کار با ترکمن‌ها باید به هر شکل ممکن حل شود. همان طور که مشکلات مبادلات و مراودات با تمامی همسایگان باید حل شود، زیرا در دوران برجام شرایط با همسایگان بهبود نیافته و نیازمند تلاش بیشتر است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.