لاریجانی: نقش ایران و ترکیه در ایجاد امنیت پایدار در منطقه فعال است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم این همکاری نزدیک بین دو پارلمان بتواند به سود ملت‌های دو کشور مهم منطقه، یعنی ایران و ترکیه باشد.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و "مصطفی شنتوپ" رئیس مجلس ملی کبیر ترکیه در حاشیه اجلاس مجمع عمومی مجالس آسیایی در ترکیه با یکدیگر دیدار کردند و سپس در جمع خبرنگاران حاضر شدند.

براساس این گزارش، "مصطفی شنتوپ" رئیس مجلس ملی کبیر ترکیه در جمع خبرنگاران، گفت: امروز نشست مجالس آسیایی را داریم و در این چارچوب با رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار کردیم، این دیدار بسیار مفید بود و مسائل مهم منطقه‌ای مورد ارزیابی قرار گرفت.

همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در جمع خبرنگاران از رئیس مجلس ملی کبیر ترکیه برای میزبانی مجمع عمومی مجالس آسیایی قدرانی کرد و افزود: ترکیه و ایران دو کشور مهم در منطقه هستند و ما روابط دوستانه و صمیمانه‌ای داریم که این روابط بین دو ملت، دو دولت و دو پارلمان وجود دارد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: ما در روابط دوجانبه و توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور در این جلسه با "شنتوپ" به‌طور تفصیلی صحبت کردیم و در زمینه مسائل مهم منطقه‌ای و فعال بودن دو کشور برای ایجاد امنیت پایدار منطقه نگاه‌های بسیار نزدیکی با هم داشتیم که امیدوارم این همکاری نزدیک بین دو پارلمان بتواند به سود ملت‌های دو کشور مهم منطقه، یعنی ایران و ترکیه باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.