رئیس کمیته هسته‌ای مجلس:اروپایی‌ها گفتار درمانی می‌کنند/گام پنجم را هم برمی‌داریم
محمد ابراهیم رضایی رئیس کیمته هسته‌ای مجلس گفت: اروپایی‌ها از زمانی که آمریکا از برجام خارج شد صرفاً موضع گیری‌های سیاسی انجام داده‌اند و گام اساسی برای ایفای تعهدات خود برنداشته‌اند.

محمد ابراهیم رضایی رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برداشتن گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای از سوی کشورمان، گفت: اروپایی‌ها از زمانی که آمریکا عملاً از برجام خارج شد و تحریم‌های جدیدی علیه کشورمان اعمال کردند، صرفا موضع گیری‌های سیاسی انجام داده‌اند و گام اساسی برای ایفای تعهدات خود برنداشته‌اند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که اروپایی ها به گفتاردرمانی بپردازند، گام های برجامی ایران برای کاهش سطح تعهدات برداشته خواهد شد، ادامه داد: بر اساس تمامی گزارش‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران به کلیه تعهدات هسته‌ای خود عمل کرده، نباید اینگونه باشد که ایران به تعهدات خود در برجام عمل کند و طرف مقابل تنها به گفتار درمانی و صدور بیانیه‌های سیاسی بسنده کند.

نماینده خمین در مجلس با تاکید براینکه کاهش تعهدات هسته‌ای برای ما دستاورد‌های فراوانی داشته و از طرف دیگر باعث تشویش و نگرانی طرف‌های غربی شده است، اضافه کرد: با روندی که دانشمندان هسته‌ای کشورمان در پیش گرفته‌اند و عدم اجرای تعهد از سوی غربی‌ها، قطعاً گام پنجم کاهش تعهدات هسته‌ای در موعد مقرر برداشته خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه اروپایی‌ها اختیاری از خود برای اجرای تعهدات ندارند، افزود: اروپایی‌ها امروز همانند برده‌ای در دست آمریکایی‌ها هستند و هیچ اختیاری از خود ندارند تا به تعهدات خود عمل کنند.

رضایی تصریح کرد: کشورهای اروپایی حاضر در برجام باید پاسخ دهند، مگر می‌شود توافقنامه چندجانبه فقط از طرف یک کشور اجرا شود و سایر کشور‌های حاضر در توافق، تنها نظاره‌گر باشند که اکنون از ایران انتظار دارند همچنان تعهداتش را اجرایی کند.

رئیس کمیته‌ای هسته‌ای مجلس اظهار داشت:جمهوری اسلامی با حسن نیت به کشور‌های اروپایی مهلت داد تا تعهدات برجامی را عملیاتی کنند، اما آنها همواره از این موضوع سرباز زدند که به همین دلیل مسئولان کشور تصمیم گرفتند که گام‌های کاهش تعهدات برجامی را اجرایی کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.