واکنش صالحی به خروج آمریکا از برجام
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز که ترامپ از این موافقتامه خارج می‌شود در حقیقت یک پشتوانه حقوقی را پاره می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست امروز (چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت) هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز دنیا از لحاظ حقوقی و سیاسی با ایران همراه بوده و آمریکا از همیشه تنهاتر شده است.

وی با اشاره به تغییر زمان نمایشگاه کتاب از ماه اردیبهشت به ماه دیگر اظهار داشت: نزدیک به سی سال است که نمایشگاه کتاب در اردیبهشت‌ماه برگزار شده است. وقتی که تقویم تاریخی حدود سی سال این رویداد را در خود دارد جابجا کردن آن کاری غیرممکن است.

صالحی در پاسخ به این پرسش که آیا خروج آمریکا از برجام در حوزه فرهنگی ایران تاثیری خواهد داشت یا خیر گفت: به نظر می‌آید ما در یک موضع قوی و مقتدر هستیم. امروز در شرایطی هستیم که دنیا از لحاظ حقوقی و سیاسی با ایران همراه است و آمریکا تنها شده است.

به گفته وزیر ارشاد، موافقتنامه‌ای که توسط کشورهای اروپایی، آمریکا، چین، روسیه و ایران امضا شد، موافقتنامه بین‌المللی است که وجوه بین‌المللی دارد؛ پشتوانه آن هم از لحاظ حقوقی و هم از لحاظ افکار عمومی پشتوانه‌ای قوی است.

وی افزود: امروز که ترامپ از این موافقتامه خارج می‌شود در حقیقت یک پشتوانه حقوقی را پاره می‌کند. امروز آمریکا تنهاتر از هر روز است.

صالحی با اشاره به حاشیه‌هایی که در ماجرای تبلیغ فیلم به وقت‌شام در پردیس کوروش به وجود آمد، خاطرنشان کرد: اینکه می‌خواهند با کاراکترهای فیلم به صورت زنده با مردم نسبتی برقرار کنند، در تئاتر، کنسرت و سینما سابقه داشته است و مجاز بوده است. اما پاره‌ای از تحولاتی که این تیم تبلیغاتی پدید آورده است خود آقای حاتمی‌کیا را هم متحیر کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.