جنیدی: نهادهای اجرایی ذیربط گزارشاتی درباره فساد را در اختیار مردم می‌گذارند
معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: اطلاع‌رسانی در زمینه وجود فساد در برخی دستگاه‌ها، وظیفه دولت بوده و نهادهای ذیربط اجرایی بزودی گزارشاتی را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

به گزارش حوزه دولت خبرگزای تسنیم، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره سخنان اخیر رئیس‌جمهور درباره فساد در برخی دستگاه‌ها، اظهار داشت: اطلاع‌رسانی در این زمینه، وظیفه دولت بوده و نهادهای ذیربط اجرایی بزودی گزارشاتی را در اختیار مردم قرار می‌دهند. این فسادها چون جنبه کیفری دارد باید رأسا توسط قوه قضائیه پیگیری شود و شخص دادستان به آن ورود کند ولی دولت هم پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی افزود: گزارش‌های مربوط به این فسادها به نهادهای ذیربط اجرایی رفته و دستگاه‌های ذیربط جزء به جزء اطلاعات را ارائه خواهند کرد و من اظهارنظری در این‌باره نمی‌کنم. بخشی از این فسادها در وزارت نفت، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد رخ داده که خود این نهادها به ارائه جزئیات خواهند پرداخت ولی این نکته را باید اضافه کنم که پیگیری‌ها از سوی دولت انجام شده است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور همچنین درباره سخنان سخنگوی قوه قضائیه در مورد اظهارات رئیس‌جمهور گفت: دولت طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی عمل کرده و در چارچوب آن به نهادهای ذیربط اطلاع‌رسانی‌ها انجام گرفته است. به شخصه باید پیگیری کنم که دستگاه‌ها چه شکوائیه‌هایی را به قوه قضائیه تقدیم کرده‌اند و جزئیات آن را به اطلاع عموم خواهم رساند.

جنیدی همچنین در پاسخ به پرسشی درخصوص واکنش قوه قضائیه به اعلام وجود فساد، گفت: تاکنون بازخوردی از قوه قضائیه نداشته‌ایم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.