پامپئو: این وظیفه بریتانیا است تا از کشتی‌های خود در خلیج فارس محافظت کند
وزیر خارجه آمریکا نسبت به توقیف نفتکش انگلیسی توسط جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در اقدامی عجیب سعی کرده است تا در تنش دیپلماتیک بین تهران و لندن بر سر توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران مداخله نکند.

پامپئو در واکنش به این حادثه گفت: این وظیفه بریتانیا است تا از کشتی های خود در خلیج فارس محافظت کند.

وی در ادامه افزود: ایالات متحده به دنبال جنگ با ایران نیست. ایران باید در این باره تصمیم بگیرد که آیا می خواهد مانند یک کشور عادی و نرمال رفتار کند.

تصاویر توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاهواکنش سعودی به توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز

وزیر خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده مایل به مذاکره با جمهوری اسلامی است اگر تهران حاضر به پذیرش درخواست های آمریکا در خصوص برنامه هسته‌ای و موشکی شود.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جمعه شب در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عصر جمعه ۲۸ تیر یک فروند نفتکش انگلیسی با نام "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به‌علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

صبح روز شنبه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اعلام خبر آغاز بررسی های کارشناسی حادثه نفتکش انگلیسی مربوط به نقض قوانین بین المللی دریانوردی، گفت: در صورت لزوم و بر مبنای درخواست مقام قضایی ممکن است خدمه برای انجام مصاحبه های تخصصی و فنی فراخوانده شوند.

وزیر امور خارجه کشورمان در یک گفتگوی تلفنی با همتای انگلیسی خود با یادآوری اینکه بر خلاف اقدام غیرقانونی انگلیس در توقیف کشتی حامل نفت ایران، اقدام ما بر اساس درخواست سازمان بنادر و کشتیرانی ایران با توجه به تخلف کشتی انگلیسی از مقررات صورت گرفته است و باید از مجاری حقوقی و قانونی پیگیری شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.