گفتگوی وزرای کشور ایران و پاکستان درباره مرزبانان ربوده شده
رحمانی‌فضلی در گفتگوی تلفنی وزیر کشور پاکستان گفت: انتظار داریم دولت پاکستان بر اساس اسناد همکاری فی‌مابین در تعقیب و سرکوب گروهک‌های تروریستی با نیروهای نظامی و انتظامی ایران همکاری کند.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور ساعتی قبل در گفتگوی تلفنی با شهریار آفریدی وزیر کشور پاکستان تاکید کرد: انتظار داریم دولت پاکستان بر اساس اسناد همکاری فی‌مابین بیش از پیش در تعقیب و سرکوب گروهک‌های تروریستی با نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران همکاری لازم را بعمل آورد.

تماس تلفنی سردار باقری با فرمانده ارتش پاکستان درباره مرزبانان ایرانی

رحمانی فضلی در این گفتگوی تلفنی تاکید کرد: جمع آوری اطلاعات، تعقیب و سرکوب گروههای تروریستی مورد انتظار است و نیروهای نظامی و انتظامی ایران آمادگی دارند با همکاری طرف پاکستانی به اهداف مشترک در خصوص تامین امنیت مرزهای دو کشور برسند.

شهریار آفریدی وزیر کشور پاکستان نیز در این گفتگو به رحمانی فضلی اطمینان داد؛ اقدامات لازم در خصوص آزاد سازی نیرو‌های ایرانی ربوده شده در مرز، از سوی پاکستان انجام شود.

وزیر کشور پاکستان افزود: عمیقا از حادثه اخیر تروریستی در مرزهای دو کشور متاثر شدم اما اطمینان می‌دهیم تمام تلاشهای خود را برای حل این مسئله بکار بگیریم و معتقدم اینگونه تلاشهای مذبوحانه خللی در روابط خوب دو کشور ایجاد نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای آزادی گروگانها از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد و هواپیماهای گشت پاکستانی مظنونان را تحت نظر دارند و در این زمینه همکاری عملیاتی خوبی با نیروهای ایرانی داریم.

در بخش دیگری از گفتگو، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به اینکه پاکستان کشور دوست و برادر ماست و امنیت، توسعه و همکاری مبنای روابط دو کشور است، به موضوع اربعین پرداخت و خواستار تسهیل در اعزام زائران پاکستانی از سوی دولت این کشور، از طریق خاک جمهوری اسلامی ایران شد.

رحمانی فضلی گفت: اقدامات و تسهیلات لازم در خصوص اعزام زائران پاکستانی از طریق مرز تعیین شده، فراهم است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.