لزوم نظارت بر بازار برای به سرانجام رسیدن طرح پیش فروش لوازم خانگی
نماینده همدان در مجلس بر لزوم نظارت بر بازار برای به سرانجام رسیدن طرح پیش فروش لوازم خانگی تاکید کرد.

امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ضمن مثبت ارزیابی کردن طرح‌هایی که برای رونق بازار و رونق وضعیت معیشتی خانواده‌ها از سوی دولت ارائه شده است، گفت: باید نظارت دقیقی از سوی دولت بر این بازار صورت گیرد.

وی در همین زمینه ادامه داد: عدم نظارت دولت بر بازار و دستپاچگی در بعضی از حوزه‌های مدیریتی کشور موجب شد، امسال میزان قیمت اجناس به چندین برابر میزان واقعی خود رسد، همین علت باعث سقوط ارزش درآمدها و تضعیف وضعیت معیشتی خانواده‌ها شد. به‌ نظر می‌رسد اکنون دولت در برخی از حوزه‌ها جایگاه خود را مجدداً به دست آورده و با ارائه بسته‌های حمایتی متعدد در پی حل مشکلات است. نماینده همدان در مجلس افزود: موضوع طرح پیش فروش لوازم خانگی اگر با نظارت دقیق دولت و سیستم قضایی همراه باشد، بدون شک کمک شایانی به خانواده‌ها می‌کند، زیرا این موضوع با حذف واسطه‌ها و جلوگیری از قاچاق کالا موجب رونق فروش کالای ایرانی و هدایت جریان خطرناک نقدینگی کشور به سمت تولید می‌شود.

خجسته: بانک مرکزی چاپ اسکناس را متوقف کندعضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، تولید کالای ایرانی همراه با کیفیت مضاعف نسبت به تولید خارجی را شرط ترغیب مردم برای حضور در بازار لوازم خانگی توصیف کرد و اظهار داشت:کارخانه‌های تولید لوازم خانگی باید متوجه باشند اگر بتوانند کالاهایی با قابلیت رقابت با تولیدات خارجی تولید کنند، می‌توانند، توجه و رغبت مردم را به این بازار جذب کرده و در این صورت بخش بزرگی از مشکلات اقتصادی که ناشی از عدم ورود سرمایه‌ها به بخش تولید است، حل شود.

خجسته با بیان اینکه لازم است سیستم قضایی نیز با رصد دقیق فعالیت‌های کارخانجات تولیدی مانع از بروز هرگونه فساد و فضای غیر‌ایمن بر اقتصاد کشور شود، تصریح کرد: اتفاقی که در مسئله پیش فروش خودروها رخ داد، براساس اخبار واصله تاکنون حداقل ۸۵۰۰ پرونده از تخلفات خودروسازان در دستگاه قضایی باز شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.