چمران: قالیباف به دنبال هدف سیاسی نیست/دولت به نظرات نخبگان توجه کند
نائب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب با اشاره به نامه اخیر قالیباف به سران قوا گفت: تغییر پی در پی سیاست‌های اقتصادی دولت باعث بی‌اعتمادی مردم می‌شود.

مهدی چمران نائب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم با اشاره به نامه‌ اخیر قالیباف به سران قوا درباره مشکلات اقتصادی کشور اظهار داشت: آقای قالیباف از مدت‌ها قبل مشغول مطالعه و بررسی برای یافتن راهکار‌های بهبود شرایط اقتصادی کشور بود.

بیشتر بخوانید

روایت چمران از آخرین برنامه‌ها و فعالیت‌های جبهه مردمی

نامه قالیباف به سران سه قوه تایید شد

وی با بیان اینکه مطالعات انجام شده از سوی آقای قالیباف ارزشمند است، افزود: تلاش همه ما این است که راهکاری برای برون‌رفت از مشکلات موجود در کشور پیدا کنیم.

رئیس سابق شورای شهر تهران در پاسخ به این سؤال که آیا هدف قالیباف از این نامه‌نگاری کسب وجهه سیاسی است،گفت: آیا هرکسی که نظری دارد و راهکار ارائه می‌دهد مانند اقتصاددانانی که نظراتی داشتند، سیاسی است یا می‌خواهند خود را مطرح کنند؟ این حرف منطقی و درست نیست. به‌ هر حال فردی مطالعه کرده، تلاش نموده و قطعاً در مطالعه مسئله مورد نظر با افراد خبره مشورت داشته و نتایجی دست یافته است اما نیت واقعی افراد در کارها را فقط خدای تعالی می‌داند.

رئیس سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه دولت باید به این نوع نامه‌ها توجه کند، خاطرنشان کرد: سیاست‌های اقتصادی دولت دائما در حال تغییر است که این موضوع یکی از علل عدم اعتماد مردم به سیاست‌ها است، در حالی‌ که دولت باید در راستای سیاست‌های اقتصادی تقریر شده خود حرکت کند.

چمران ادامه داد: با توجه به اینکه سیاست اقتصادی دولت نتایج خوبی را به همراه نداشته، لازم است دولت برای برون رفت از شرایط کنونی، با مطالعات دقیق و استفاده از نظرات نخبگان جامعه، به ‌ویژه اقتصاددانان خبره، سیاست‌های جدیدی را برای اقتصاد کشور تدوین کند.

نائب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب در پایان با بیان اینکه آقای قالیباف شاخصه مدیریت کارآمد را داشته و در زمینه مسائل اقتصادی نیز مطالعات زیادی داشته است، اضافه کرد: امروز مسائل اقتصادی و سیاسی با هم عجین شده و چنین شخصیتی می‌تواند در زمینه مسائل اقتصادی نیز نظر دهد. بهتر است دولت به این نامه‌ها و محتوای آنها توجه کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.