اقبال زنجانی‌ها به خرید اینترنتی
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در حال حاضر قریب به ۳۰ درصد اقلام مورد نیاز مردم اینترنتی خریداری می‌شود.

امیرعلی مسیبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به دنبال خارج نشدن افراد از خانه برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، طبیعتا مراجعه به فروشگاه‌های مجازی موجود در شبکه‌های اجتماعی و در بستر وب، افزایش می‌یابد.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر فروشگاه‌هایی در سطح استان برای عرضه مایحتاج اساسی به شهروندان در نظر گرفته‌ و اعلام شده که با شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری دارند و مورد تایید نیز هستند.

وی با بیان اینکه قریب به ۳۰ درصد مایحتاج مردم در استان به صورت اینترنتی خریداری می‌شود، افزود: احتمال اینکه این میزان افزایش پیدا کند و حتی برای بعد از فروکش کردن بیماری کرونا نیز پایدار باشد، وجود دارد که این فرصت مناسبی برای شرکت‌های بازرگانی معتبر است.

مسیبی تصریح کرد: شهروندان در هنگام خرید از فروشگاه‌ها، در شبکه مجازی به اصالت اجناس و فروشگاه اطمینان پیدا کرده و سپس خرید خود را انجام دهند تا با سودجویان فضای مجازی مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل مهم توسعه تجارت الکترونیکی، ایجاد اعتماد و اطمینان در میان کاربران خدمات الکترونیکی است، یادآور شد: در ایران، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مسئولیت ایجاد زیرساخت‌های امنیت و اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارهای اینترنتی را بر عهده دارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطرنشان کرد: مرکز توسعه و تجارت الکترونیک با ارائه نماد اعتماد الکترونیک (E-namad) و نظارت بر سایت‌های فروشگاهی که دارای فعالیت مجاز هستند، توانسته است تا حدودی زمینه‌ساز کاهش وقوع جرائم مالی در فضای مجازی شود، با این وجود دقت داشته باشند خرید از فروشگاه‌های دارای نماد، ضریب اطمینان بیشتری را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.