نماینده مجلس: دلار ۲ نرخی در بودجه ۹۹ نخواهیم داشت
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس از حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی از بودجه سال ۹۹ خبر داد و گفت: در بودجه سال آینده دلار ۲ نرخی نخواهیم داشت.

سید محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره تدوین بودجه سال ۹۹ از سوی دولت، گفت: اعلام شده که لایحه بودجه تا ۱۵ آذر به مجلس ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده دلار ۴۲۰۰ تومانی نخواهیم داشت، افزود: اینکه دلار در بودجه سال آینده به چه میزانی باشد هنوز مشخص نیست اما آنچه که مشخص است، این است که دلار ۲ نرخی در بودجه سال آینده نخواهیم داشت.

نماینده تفرش در مجلس همچنین از ارائه گزارش عملکرد ۳۸۱ شرکت، بانک و موسسه غیرانتفاعی دولتی درباره عملکرد سال گذشته و ۶ ماهه اول امسال به صورت تفکیک شده از سوی سازمان برنامه و بودجه به مجلس خبر داد و عنوان کرد: این گزارش در کمیسیون برنامه و بودجه در حال بررسی است، البته قرار بر این است دیوان محاسبات نیز در این زمینه گزارشی را به کمیسیون ارائه کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اعلام اینکه این گزارش سازمان برنامه و بودجه در ۳ فصل تدوین شده است، اضافه کرد: بخش عملکرد شرکت‌ها در سال ۹۷، عملکرد شرکت‌ها در شش ماهه سال ۹۸ و بودجه پیش بینی شده برای سال ۹۹ این سه بخش را تشکیل می‌دهند. علاوه بر این شرکت های زیان ده، سود ده و نقطه سربه سر، بانک ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت شامل سازمان صنایع دفاع و سازمان بنادر و کشتیرانی نیز در این گزارش تفکیک شده‌اند.

حسینی با اشاره به اینکه بودجه شرکت ها نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته و رشد ۱۵ درصدی برای افزایش حقوق و دستمزد در نظر گرفته شده است، افزود: بودجه شرکت‌ها یک میلیون و ۳۸۰ هزار میلیارد تومان تدوین شده است. سال گذشته این رقم یک میلیون و ۲۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.