لاریجانی: کارگران&#۱۶۰;استوانه‌ دفاع ملی اقتصادی در برابر دشمن فریبکار هستند
رئیس مجلس با بیان اینکه&#۱۶۰;بار اصلی تولید و استقلال اقتصادی کشور بر دوش کارگران و کشاورزان فداکار&#۱۶۰;است، گفت: کارگران&#۱۶۰;استوانه‌ دفاع ملی اقتصادی در برابر دشمن فریبکار هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(یکشنبه، ۱۵ اردیبهشت) پارلمان در نطق پیش از دستور خود، ضمن تبریک به مناسبت هفته کارگر، گفت: کارگران امروز استوانه‌ دفاع ملی اقتصادی در برابر دشمن فریبکار هستند.

وی با بیان اینکه بار اصلی تولید و استقلال اقتصادی کشور بر دوش کارگران و کشاورزان فداکار است، اظهار داشت: گسترش زمینه‌های تولید کشور، به‌خصوص در کارگاه‌های خُرد و متوسط از وظایف جدی امروز اقتصاد کشور است.

رئیس مجلس اضافه کرد: از کمیسیون‌های صنایع، کشاورزی و اجتماعی مجلس درباره حفظ اشتغال، و کار و توسعه اشتغال خُرد و متوسط با کمک دستگاه‌های اجرایی و اتاق‌ها خواسته‌ایم که بررسی‌هایی داشته باشند.

لاریجانی همچنین ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم، گفت: شهید مطهری شخصیتی است که معلم انقلاب، همه‌جانبه‌نگر، عمیق،‌ آینده‌نگر، پرهیزکار و انقلابی بود.

وی افزود: امام(ره) درباره شهید مطهری فرمودند "استاد مطهری در اسلام‌شناسی و فنون مختلف اسلام و قرآن کریم کم‌نظیر بود‌‌"، در جای دیگری نیز فرموده‌اند" در اسلام عزیز به شهادت این فرزند برومند و عالم جاودان ثلمه‌ای وارد شد که هیچ چیز جایگزین آن نیست".

لاریجانی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب نکات مهمی در جلسه با کارگران و معلمان ایراد کردند، در زمینه اشتغال در کارگاه‌ها و رفع مشکلات تولید و همچنین صیانت از جایگاه و منزلت معلم و اجرای همه‌جانبه سند تحول آموزش و پرورش مورد تأکید ایشان قرار داشت.

وی ادامه داد: از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌خواهم که بر روی موضوعاتی که رهبر انقلاب فرموده‌‌اند که جزو امور ضروری آموزش و پرورش کشور است، برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

رئیس مجلس افزود: تأکیدات رهبر انقلاب در زمینه مهارت‌آموزی و توسعه آن در مدارس و بررسی جامع در موضوع کنکور و حل این معضل و نیز معوقات فرهنگیان بود که باید مورد توجه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار گیرد.

این خبر تکمیل می‌شود...

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.