بیانیه مجمع تشخیص درباره گمانه‌زنی‌ها درباره نظرات ابلاغی هیئت&#۱۶۰;عالی
مجمع تشخیص مصلحت نظام بیانیه‌ای درباره برخی گمانه‌زنی‌ها و برداشت‌ها پیرامون نظرات ابلاغی هیئت&#۱۶۰;عالی نظارت مجمع صادر کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور بیانیه‌ای، در خصوص برخی گمانه‌زنی‌ها و برداشت‌ها پیرامون نظرات ابلاغی هیئت عالی نظارت مجمع توضیحاتی ارائه کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

هیئت عالی نظارت مرکب از پانزده نفر از اعضای منتخب دوره جاری مجمع تشخیص مصلحت، به منظور اعمال نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام تشکیل شده است و از جمله روال‌های این هیئت بررسی انطباق و عدم مغایرت طرح‌ها و لوایح با سیاست‌های کلی ابلاغی در حوزه‌های مختلف است.

با عنایت به برخی گمانه زنیها، برداشتها و اظهارنظرها در فضای رسانه‌های و برای تنویر افکار مردم شریف و مزید آگاهی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و اعضای محترم هیئت دولت، تاکید می‌شود:

ابلاغ مصوبات هیئت عالی نظارت مجمع به شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی، به معنای رد لوایح و یا طرحها نیست، و این هیئت پس از احصاء موارد مغایرت یا عدم انطباق، در قالب یک تعامل مطلوب، با برگزاری نشست‌های مشترک با کمیسیون‌های مجلس محترم شورای اسلامی، اصلاح طرح‌ها و لوایح را به نحوی که منطبق بر سیاست‌های کلی نظام باشد دنبال می‌کند.

بنابراین گمانه زنی‌ها و انتشار اخباری مبنی بر رد لوایح مجلس شورای اسلامی در هیئت عالی نظارت، برداشتی نادرست از این فرایند قانونی و گردش‌کار معمول در چارچوب وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.